دیدار مقامات ایران و افغانستان در موضوع تحصیل مهاجرین افغانستانی

نماینده دیپلماتیک افغانستان در تهران با مقامات آموزش و پرورش ایران درباره آموزش مهاجرین افغانستانی دیدار و گفتگو کرد.

فضل محمد حقانی، نماینده دیپلماتیک طالبان و ابوالفضل کمالی، معاون آموزش مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش ایران دیدار کردند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط نمایندگی دیپلماتیک افغانستان در ایران، دو طرف در این دیدار پیرامون ایجاد تسهیلات بیشتر در روند ثبت‌نام دانش‌آموزان افغانستانی در مدارس دولتی ایران گفتگو کردند.

گفتنی است حدود ۷۰۰ هزار دانش‌آموز اتباع خارجی که عمده آنها افغانستانی هستند در مدارس ایران تحصیل می‌کنند و به دلیل شرایط موجود در کشور افغانستان، جمعیت دانش‌آموز اتباع در مدارس ایران رو به افزایش است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۳:۵۵ ۰۹ شهريور ۱۴۰۲
مقامات افغانی به جای نشست با ایران در مورد تحصیل افغان ها خودشون دور هم جمع شن ی فکری به حال تحصیل در کشور خودشون کنن اینارو برگردونن کشور خودشون اینا که غیر قانونی میان بعدم امکان تحصیل بهشون میدن کم کم شناسنامه و کارت و فلان ..‌. جمعیت اینا تو این کشور خیلی زیاد شده جین جینم بچه دنیا میارن
Germany
احمد
۱۱:۰۳ ۰۴ شهريور ۱۴۰۲
این شرایط موجود چیست .خب حکومتشان تغییر کرده جنگی هم که ندارند پشتون وازبک وتاجیک هم که از خودشان واهل تسنن هستند .هزاره ها هم از اقوام کهن آن سرزمین و صاحبان آن خاک .خب بروند دروطن خودشان همه مدارس باز است .بروید آنجا سازمان ملل هم هست اگر مشکلی دارند همان جا حل کنید .هفتصد هزار نفر خودش یک کشور است. اینها باید با وطن وکشور خودشان رشد کنند تا عرق شان به وطنشان بیشتر باشد وبه نفع هر دو کشور است.
آخرین اخبار