روسیه سفیر ارمنستان را احضار کرد

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد به دلیل وعده کمک ارمنستان به اوکراین سفیر این کشور را احضار کرده است.

وزارت امور خارجه روسیه سفیر ارمنستان را به دلیل سخنان خصمانه ای که طی روزهای اخیر باعث شده این کشور که به طور رسمی متحد مسکو است، از کرملین فاصله بگیرد، احضار کرده است.

براساس گزارش پولتیکو، ایروان اوایل این هفته اعلام کرد که با افزایش حملات روسیه علیه زیرساخت‌های اوکراین حاضر است به این کشور کمک‌های بشردوستانه ارائه کند، در حالی که آنا هاکوبیان، همسر نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان، در یک نمایش حمایتی نادر به اوکراین سفر کرد.

در همان زمان، ارمنستان که یکی از اعضای پیمان دفاعی سازمان پیمان امنیت جمعی به رهبری مسکو است  روز سه شنبه فرستاده خود را در این بلوک نظامی فراخواند. در تصمیم دیگری که توسط وزارت خارجه مسکو محکوم شد، ارمنستان روز چهارشنبه اعلام کرد که هفته آینده میزبان رزمایش نظامی مشترک با نظامیان آمریکایی خواهد بود.

این اقدام چند روز پس از آن صورت گرفت که پاشینیان به روزنامه ایتالیایی La Repubblica گفت که در بحبوحه تشدید تنش ها با جهوری آذربایجان وابستگی ما به روسیه برای امنیت یک اشتباه بود. سازمان پیمان امنیت جمعی پیش از این با وجود درخواست های دولت این کشور، درخواست های ایروان را برای حمایت رد کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۱۸ شهريور ۱۴۰۲
ارمنستان زود از خواب بیدار شد. فهمید که روسها قابل اعتماد نیستند.
Germany
ناشناس
۰۵:۵۸ ۱۸ شهريور ۱۴۰۲
دو کشوری که در حال جنگ هستند مگر روابط دیپلماتیک دارند که سفیر هم را احضار کنند!
Iran (Islamic Republic of)
آرمان
۰۴:۵۸ ۱۸ شهريور ۱۴۰۲
لطفا تیتر خبر اصلاح شود با تشکر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۴ ۱۸ شهريور ۱۴۰۲
معلوم نیست سفیر کجا را احضار کرد
آخرین اخبار