تمدید دو هفته‌ای دوره حبس «عمران خان»

وکیل نخست وزیر سابق پاکستان اعلام کرد عمران خان که از ابتدای ماه آگوست در زندان است به مدت دو هفته دیگر دوره حبسش تمدید شده است.

وکیل عمران خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان، روز چهارشنبه گفت: بازداشت عمران خان به اتهام افشای اسرار دولتی برای دو هفته دیگر تمدید شد.

براساس گزارش رویترز، نعیم پانجوتا، وکیل عمران خان در پستی در پلتفرم پیام رسان X (توییترسابق) گفت که حبس تا ۲۶ سپتامبر تمدید شده است. خان از اوایل ماه اوت در زندان به سر می‌برد و پیش از این به اتهام فساد محکوم شده بود. در این پرونده، خان به دلیل فروش غیرقانونی هدایای دولتی در زمان نخست وزیری خود از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ به سه سال زندان محکوم شد. دادگاه عالی ماه گذشته حکم او را به حالت تعلیق درآورد، اما دستور قبلی برای بازداشت وی در پرونده افشای اسرار دولتی مانع از آزادی او شد.

عمران خان از زمانی که در آوریل سال گذشته میلادی رای اعتماد خود را در پارلمان از دست داد، در مرکز یک بحران سیاسی قرار گرفته است. محکومیت او در یک پرونده فساد جداگانه در ماه گذشته منجر به محرومیت از شرکت در انتخابات سراسری شد. در نتیجه کمیسیون انتخابات پاکستان او را از شرکت در انتخابات به مدت پنج سال محروم کرد. انتخاباتی که قرار است در ماه‌های آینده برگزار شود.

از سوی دیگر، حزب عمران خان در آشفتگی به سر می‌برد و ده‌ها تن از رهبران آن ظاهراً تحت فشار ارتش پاکستان قبلاً تغییر سمت داده‌اند. در حالی که بسیاری از اعضای حزب خان زندانی شده‌اند یا این حزب را ترک کرده‌اند.

برچسب ها: عمران خان ، پاکستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۲۲ شهريور ۱۴۰۲
پاکستانی اگه غیرت داشت همون موقع که ارتش بینظیر بوتو رو کشت حسابشونو با ارتش روشن میکردن و ارتش رو پاکسازی میکردن
آخرین اخبار