اوقاف تربت‌حیدریه ۸۰ میلیارد ریال از ادارات این شهرستان طلبکار است

رییس اداره اوقاف و امور خیریه منطقه تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات گفت: دستگاههای اجرایی تربت‌حیدریه مبلغ ۸۰ میلیارد ریال به موقوفات این سه شهرستان بدهکار هستند.

حجت‌الاسلام جعفر نواییان روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه فقط آموزش و پرورش تربت حیدریه به اوقاف بدهی ندارد، افزود: ظرف پنج سال اخیر به جز پرونده موقوفه سرویس‌های بهداشتی مسجد جامع، ۸۵ پرونده حقوقی پیگیری و به نتیجه رسیده است.

وی همچنین از پیگیری پرونده بزرگ حقوقی موقوفه «انصاری» یا میدان بار میوه و تره بار مرکزی تربت‌حیدریه یاد کرد و گفت: این موقوفه در سال بیش از ۳۰ میلیارد ریال درآمد دارد که باید طبق نیت واقف هزینه شود.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه منطقه تربت حیدریه در ادامه با اشاره به اینکه عمده نیت واقفان این خطه به برپایی مجالس عزاداری امام حسین (ع) اختصاص دارد، بیان کرد: با شناسایی نیاز‌های روز جامعه در حوزه وقف برای ما مشخص شد کمک به بیماران نیازمند، دانش‌آموزان بی‌بضاعت و کم‌بضاعت و نیز حوزه‌های علمیه دارای اهمیت است و موقوفات را باید به این سمت هدایت کنیم.
وی از رشد ۱۳۱ درصدی درآمد اداره اوقاف و امور خیریه تربت حیدریه خبر داد و گفت: این رشد به دلیل اجرای طرح‌های کشاورزی مختلف بوده است.
نواییان با بیان اینکه اکنون ۲ هزار موقوفه و بیش از پنج هزار و۶۰۰ رقبه در این خطه به ثبت رسیده است، افزود: در پنج سال اخیر ۷۱ وقف جدید ثبت شده و در نیمه نخست امسال ۱۲ وقف جدید به ثبت رسانده ایم.

وی با اشاره به اقدامات اوقاف در اشتغالزایی عنوان کرد: اکنون برای بیش از ۵۰۰ نفر در قالب ۵۰ طرح کشاورزی در موقوفات تربت حیدریه اشتغالزایی شده است.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه تربت‌حیدریه در بخش دیگری با اشاره به طرح «شمیم» گفت: بر این اساس قسمتی از بقاع در اختیار افرادی قرار می‌گیرد که شغل‌های خرد و کارگاه‌های زودبازده شامل خیاطی، انگشترتراشی، عروسک‌سازی، گرافیک، نقاشی روی سفال و آموزش رایانه نیز راه‌اندازی کردند.
نواییان همچنین بیان کرد: طرح بسته‌های مهر تحصیلی ظرف پنج سال اخیر اجرا و تاکنون یک هزارو ۳۴۶ بسته، هر کدام به ارزش پنج میلیون ریال بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت و کم‌بضاعت توزیع و مهر ماه امسال نیز ۳۰۸ بسته در آغاز بازگشایی مدارس توزیع خواهد شد.

برچسب ها: اوقاف ، وقف مال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار