کاهش قیمت‌ میوه‌های پاییزی و نیز تولیدات میوه و صیفی‌جات در خراسان‌رضوی

رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد گفت: افزایش تولید در اقلام میوه و صیفی‌جات نداشتیم و به‌دلیل مسائل کمبود آب حتی می‌توانیم بگوییم تولیداتمان کمتر هم شده است.

محمد قنبری‌شکوه رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد در خصوص انتشار اخباری مبنی‌بر کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی قیمت برخی از انواع میوه و صیفی‌جات، با اشاره به روند کاهشی قیمت‌ها گفت: در حال حاضر در برخی اقلام حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش قیمت داریم.

او با اشاره به وجود سه قلم میوه درجه یک، درجه دو و ممتاز، افزود: سهم میوه‌های ممتاز در میادین بالا نبوده و به عنوان مثال شاید از ۱۰۰ تن بار میوه، ۵ تن ممتاز اعلام شود و مابقی باری که در سطح شهر عرضه می‌شود، عمدتا بین درجه یک و درجه دو است؛ کیفیت اقلام درجه دو نیز در سطح مطلوبی است.

رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد با بیان این‌که فعلا افزایش قیمتی پیش‌بینی نمی‌شود، ادامه داد: فعلا افزایش قیمتی پیش‌بینی نمی‌شود، مگر این‌که به عنوان مثال سازمان هواشناسی ناگهان اعلام کند دمای شهر مشهد به صفر خواهد رسید؛ در این صورت برخی اقلام مانند گوجه‌فرنگی، بادمجان، خیاربوته‌ای و آنچه در خود شهر مشهد و اطراف مشهد تولید می‌شود، دچار سرمازدگی خواهد شد و بار‌های گلخانه‌ای یا شهرستان‌های دیگر جایگزین می‌شود. اگر تغییر آب و هوایی در مشهد و سایر شهر‌ها نداشته باشیم، افزایش قیمت محسوسی نخواهیم داشت.

قنبری شکوه در رابطه با وضعیت بازار میوه و صیفی‌جات نسبت به سال‌های گذشته با اشاره به این‌که افزایش تولید در صورت نبود مشتری صرفه اقتصادی ندارد، بیان کرد: از منظر‌های مختلفی می‌توان به این موضوع نگاه کرد. درست است که مردم در فشارند و می‌گویند هر چه ارزان باشد بهتر است، اما به عنوان مثال پیازی که از شهرستان می‌آید، کیلویی ۵۰۰۰ تومان در میادین به فروش می‌رسد و مبلغ کرایه بار آن ۲۰۰۰ تومان است. یعنی کشاورز شهرستانی ما با کم و کسر بار و مسائل دیگر شاید کیلویی ۲۰۰۰ تومان هم نگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار