گام دیگر نیازسنجی و بومی‌سازی تجهیزات صنعت پالایشگاهی در مشهد

ارتباط دانش بنیان ها با واحدهای پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد در خراسان رضوی آنقدر دستاورد داشته که روز به روز توسعه یافته و حالا ادامه این همکاری ها وارد مراحل تکمیلی تسریع برای همکاری های مشترک شده است.

در جریان این برنامه مدیران ۱۴ شرکت دانش بنیان پارک علم و فناوری خراسان رضوی با هدف نیاز سنجی و بومی‌سازی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی روز سه شنیه از پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد بازدید کردند.

یحیی فیضی مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد روز سه‌شنبه و در این نشست گفت: بسیاری از مسائل و مشکلاتی که ما در صنعت نفت و گاز داشتیم، اکنون توسط پارک علم و فناوری خراسان رفع شده است.

استقرار در شمال و تامین نیاز جنوبی‌ها

وی با اشاره به فعالیت‌های قابل تحسین شرکت‌های پارک علم و فناوری خراسان رضوی ادامه داد: باعث خرسندی است که با توجه به استقرار بیشتر پالایشگاه‌ها در جنوب کشور، آن شرکت‌ها به واسطه کیفیت بالای محصولات شرکت‌های حوزه نفت و گاز و پتروشیمی خراسان، از عسلویه به منطقه شمال شرقی کشور مراجعه می‌کنند.

سرپرست مدیریت امور واحد‌های فناور انرژی پارک علم و فناوری خراسان رضوی نیز گفت: این بازدید علاوه بر آشنایی شرکت‌ها با نیاز‌های مجموعه شهید هاشمی‌نژاد باعث ایجاد شبکه سازی و الگوی ایده‌ها برای بروزرسانی بهتر مجموعه پارک و پالایشگاه هاشمی نژاد می‌شود.

محمدجواد زارعی افزود: معاونت پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوی با ایجاد فضایی مورد اعتماد برای شرکت‌ها و مجموعه‌ها قصد دارد با استفاده از ترک تشریفات در انجام قرارداد‌های فی‌مابین تسریع بخشد.

پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد معروف به پالایشگاه گاز خانگیران، نخستین فعالیت اکتشافی خود را در سال ۱۳۳۱ در منطقۀ خانگیران به نتیجه رساند و اولین چاه آن در سال ۱۳۴۱ به مخزن گاز شیرین شوریجه رسید.

براساس گزارش ها، در سال ۱۳۵۲ با ایجاد تأسیسات نم‌زدایی و تامین خوراک از مخزن گاز شوریجه، گاز مصرفی بخش محدودی از شهر مشهد از طریق یک خط لولۀ ۱۶ اینچ به این منطقه ارسال گردید.

مخازن گازی منطقۀ خانگیران شهرستان سرخس شامل سه مخزن گاز شیرین با استعداد باقی‌مانده تولید ۱۷ میلیارد متر مکعب و یک مخزن گاز ترش عظیم با استعداد باقی‌مانده تولید ۳۰۰ میلیارد متر مکعب است.
بهره‌برداری از منابع گاز شیرین خانگیران در سال ۱۳۵۲ با سه حلقه چاه انجام گرفت و در سال ۱۳۶۲ نیز بهره‌برداری از مخزن گاز ترش مزدوران هم‌زمان با راه‌اندازی پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد با ۶ حلقه چاه آغاز شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار