خسارت ۵۵۰ میلیارد ریالی گرد و غبار به پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد گفت: هجوم گرد و غبار سالانه حدود ۵۵۰ میلیارد ریال خسارت مستقیم به پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد وارد می‌کند.

یحیی فیضی مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد با اشاره به خسارت ریزگرد‌ها و گرد و غبار به بخش‌های مختلف شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد گفت: به لحاظ کمی بر اساس محاسبات انجام شده، هجوم گرد و غبار سالانه حدود ۵۵۰ میلیارد ریال خسارت مستقیم به پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد وارد می‌کند که بیشترین خسارت‌ها مربوط به واحد‌های عملیاتی است.

او خسارت وارد شده به واحد‌های عملیاتی را رقمی بالغ‌بر ۴۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: علاوه بر خسارات مستقیم (کمی)، خسارات غیر مستقیم (کیفی) از جمله مشکلات روحی روانی کارکنان، افزایش مهاجرت کارکنان و خانواده‌ها، کمبود نیروی کار در اثر مهاجرت، عدم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، آسیب به فضای سبز و ... نیز از اثرات وقوع گرد و غبار و ریزگرد‌ها بوده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد همچنین با بیان اینکه ریزگرد‌ها علاوه بر بخش فنی و عملیاتی، فضای سبز را نیز تحت تأثیر قرار داده است، پرشدن کاسه‌های آب پای درختان، عدم تنفس درختان و خشک شدن درختان، مدفون شدن لوله‌های آبیاری قطره‌ای و اختلال در آبیاری، عدم طراوت و شادابی و ... از اثرات ریزگرد‌ها بر فضای سبز ذکر کرد.

فیضی در ادامه به خسارت ریزگرد‌ها به بخش خدمات رفاهی و بخش حمل و نقل بیان کرد: در بخش خدمات رفاهی به کارگیری نیروی انسانی بیشتر برای نظافت جاده، معابر، تجهیزات و ... از اثرات زیانبار ریزگرد‌ها بوده است، همچنین در بخش حمل و نقل ریزگرد‌ها باعث افزایش سرویس‌های دوره‌ای، تعویض برد الکترونیکی اتوبوس‌های کارکنان، پاک‌سازی خطوط انتقال آب و جاده دسترسی و مسدود شدن جاده مواصلاتی سرخس به پالایشگاه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار