معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست قم خبر داد

ارجاع پرونده تخلف آلایندگی یک واحد صنعتی در سلفچگان به دستگاه قضایی

شفیعی گفت: پرونده تخلف آلایندگی یک واحد صنعتی در شهرک صنعتی سلفچگان قم تشکیل شده و در اختیار دستگاه‌ قضایی برای صدور حکم قرار گرفته‌ است.

سید احمد شفیعی با بیان اینکه پرونده تخلف آلایندگی یک واحد صنعتی در سلفچگان قم به دستگاه قضایی ارجاع شده‌است، اظهار کرد: واحد مورد نظر دارای سیستم‌های مدیریت آلودگی است و زمانی که این سیستم‌ها فعال هستند میزان آلایندگی تقریبا به صفر می‌رسد، اما مشکل آلایندگی آن از جایی آغاز می‌شود که سیستم‌های مدیریت آلودگی واحد در زمان‌هایی به دلایلی فنی و یا شخصی از مدار خارج می‌شود و بر همین اساس دود و غباری ناشی از فعالیت‌های صنعتی واحد محیط اطراف را فرا می‌گیرد.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست قم افزود: البته این آلودگی از جمله گاز‌های سمی نیست، اما به هر حال این واحد در زمینه آلایندگی تخلف دارد، کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان نیز بازدید‌های لازم را از واحد به‌عمل آوردند و پرونده تخلف آن را تشکیل و به دستگاه قضایی ارجاع داده‌اند.

او ادامه داد: علاوه بر ارجاع پرونده به دستگاه قضایی، ما با مدیران واحد نیز صحبت کردیم که باید نسبت به رفع این مشکل و مدیریت آلایندگی موجود اقدام کند، به هر حال بر اساس قانون انجام هرگونه اقدام در برخورد با این تخلف همچون تعطیلی واحد و یا جریمه نیازمند دستور قضایی است و ما با جدیت پیگیر آن هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار