معاون دادستان کل کشور:

تعیین تکلیف کودکان بدون شناسنامه در اولویت است

معاون دادستان کل کشور گفت: تعیین تکلیف کودکان بی‌هویت و بدون شناسنامه از موضوعات بسیار مهم است، چرا که شرط اول برخورداری از حقوق، داشتن هویت است.

غلامعباس ترکی معاون دادستان کل کشور در کنفرانس بین المللی حقوق کودک در مشهد گفت: هم اینک در برخی از مناطق حاشیه شهر با پدیده افراد بدون شناسنامه مواجه هستیم.

او افزود: در راستای حل این معضل، تعیین تکلیف افراد بی‌هویت یا بدون شناسنامه در دستور کار دادستانی قرار دارد تا این افراد برای بهره‌مندی از حقوق، زمینه شناسنامه دار شدنشان فراهم شود.

معاون دادستان کل کشور با بیان اینکه در زمینه حقوق کودک ما نیازمند طراحی یک نظام جامع فراگیر و خانواده محور هستیم، ادامه داد: آسیب‌شناسی وضع موجود و احصای نظام مسائل حقوق کودک امری بسیار ضروری و مهم است که در این زمینه به دنبال راهکار برای حل هرکدام از چالش‌های موجود هستیم.

ترکی با اشاره به اینکه برای ارتقای وضعیت نظام حمایت از اطفال و نوجوانان اقدامات بسیاری در دستگاه قضایی به ویژه در دادستانی کل انجام شده است، بیان کرد: یکی از این اقدامات این بوده که در ساختار دادستانی کل یک نهاد راهبر در امور «حسبی» یا سرپرستی پیش بینی شده است که به تازگی این نهاد راهبر در معاونت راهبردی قوه قضاییه هم تصویب شده است.

او تصریح کرد: دادستان‌ها در امور حسبی و اطفال بی سرپرست و بد سرپرست، تکالیف متعددی بر عهده دارند و باید یک روش استاندارد و یکسان در دادسرا‌های کشور برای انسجام دادن به این موضوع ایجاد شود.

برچسب ها: شناسنامه ، کودکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار