حزب‌الله هدف قرار گرفتن خبرنگاران از سوی دشمن صهیونیستی را محکوم کرد

حزب‌الله هدف قرار گرفتن نیرو‌های رسانه‌ای توسط رژیم صهیونیستی را محکوم و تأیید کرد که هدف آن جلوگیری از انتقال تصاویر جنایات صهیونیست‌ها است.

روابط عمومی حزب‌الله امروز (جمعه) حمله رژیم صهیونیستی به دست‌اندرکاران رسانه در جنوب لبنان را که منجر به شهادت یک خبرنگار شاغل در رویترز و مجروح شدن دیگران شد، محکوم و اعلام کرد که هدف از این جنایت شنیع جلوگیری از انتقال جنایات و تصاویر تجاوزات وحشیانه علیه غیرنظامیان و مردم بی‌گناه است.

به گزارش المیادین، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای تأکید کرد: «جنایت شنیع دشمن صهیونیستی با هدف قرار دادن تعدادی از دست‌اندرکاران رسانه‌ای در مرز لبنان (با فلسطین اشغالی)، ادامه تجاوز جنایتکارانه رژیم متجاوز علیه مؤسسات رسانه‌ای غزه و نابودی آن‌هاست. تخریب مقر و مراکز و کشتار تعداد زیادی از کارکنان رسانه‌ها به منظور جلوگیری از انتقال جنایات و تصاویر تجاوزات وحشیانه علیه غیرنظامیان و مردم بی‌گناه است.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما به خبرگزاری رویترز، خبرگزاری فرانسه در لبنان، الجزیره، سایر دست‌اندرکاران رسانه آزاد و خانواده شهید مظلوم عصام عبدالله تسلیت می‌گوییم و از خداوند متعال برای مجروحان علو درجات را خواستاریم.»

روابط عمومی حزب‌الله از همه نهاد‌های رسانه‌ای، بشردوستانه و حقوقی خواست تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان و تعصب آشکار و کور نهاد‌های جهان به اصطلاح آزاد را نسبت به قاتلان، جنایتکاران و متجاوزان را محکوم کنند.

در این بیانیه تأکید شده است: «این جنایت شنیع و کشتار شهروندان لبنانی و ساکنان سرزمین‌های لبنان و هرگونه تعرض به امنیت مردم و امنیت کشورمان را بدون پاسخ و مجازات مناسب نخواهیم گذشت.»

پیش‌تر «عصام عبدالله» عکاس رویترز براثر بمباران مستقیم نیرو‌های اشغالگر در حومه شهرک علما الشعب به شهادت رسید و تعدادی دیگر از خبرنگاران به شدت مجروح شدند. آن‌ها وضعیت مرز لبنان و فلسطین اشغالی را پوشش می‌دادند.

در حمله رژیم صهیونیستی به تیم خبرنگاران مستقر در مرز لبنان، یک خبرنگار کشته و چند خبرنگار دیگر زخمی شدند. همزمان خبرگزاری رویترز اعلام کرد که یک فیلمبردار خبری این رسانه هنگام کار در جنوب لبنان کشته شده است.

این صحنه‌ها نشان دهنده صدمات مستقیم خدمه خبرنگاران پس از هدف قرار گرفتن توسط نیرو‌های اشغالگر بود، زیرا خودرویی که در محل بود دچار آتش‌سوزی شد و یکی از خبرنگاران در حال بیرون کشیدن مجروحان از محل ظاهر شد.

المیادین نوشت، در میان مجروحان، روزنامه‌نگاران شناخته شده «کارمن جوخادار» و «الی براخیا» بودند که در نتیجه بمباران مستقیماً مجروح و به بیمارستانی در نزدیکی محل منتقل شدند.

خبرنگاران خارجی در منطقه مورد نظر که دور از مناطقی بود که شاهد تشدید تنش بود، حضور داشتند، آن‌ها نشانه‌های واضحی نیز حمل می‌کنند که ماهیت کار روزنامه‌نگاری آن‌ها را نشان می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار