برگزاری یادواره شهدا در بیش از ۷۰ مدرسه شاهد استان فارس

رئیس اداره شاهد و ایثارگر اداره کل آموزش و پرورش فارس، گفت: در دهه شهدای دانش آموز، بیش از ۷۰ مدرسه شاهد در سطح استان، یادواره شهدای دانش آموز را برگزار کردند.

معصومعلی صفی قلی در جلسه کیفیت بخشی آموزشی و تربیتی کارشناسان شاهد و امور ایثارگران استان فارس، اظهار کرد: امیدواریم دهه شهدای دانش آموز که به ابتکار آموزش و پرورش فارس و به مناسبت ایام شهادت تعدادی از دانش آموزان در چند رخداد نامیده شد به زودی در سراسر کشور فراگیر شود.

رئیس اداره شاهد و ایثارگر اداره کل آموزش و پرورش فارس افزود: در این یادواره شهدا در اغلب مدارس استان برگزار و یاد و نام شهدا گرامی داشته شد که کار بسیار ارزشمندی بود.

صفی قلی تصریح کرد: توسعه تقویت ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اولین و اصلی‌ترین وظیفه حوزه شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش است.

او ادامه داد: اگر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه نشود دشمن به خواسته خود می‌رسد و امیدوار وی شود لذا با ترویج این فرهنگ، امید دشمن را به یاس تبدیل کنیم.

رئیس اداره شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: طی ۸ سال دفاع مقدس مردم با دست خالی در برابر نیمی از دنیا که پشتیبان صدام بودند ایستادگی کردند و این ناشی از ایمان به خدا و فرهنگ ایثار و شهادتی که بر جامعه ما حاکم بود. 

او ادامه داد: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا باعث می‌شود تا فرهنگ انقلاب و ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شود و روحیه استکبار ستیزی مردم ما به سایر نقاط جهان صادر شود.

صفی قلی گفت: اگر امروز غزه با دست خالی در برابر اسرائیل غاصب می‌ایستد و مردم جهان به حمایت از مظلومان غزه به خیابان‌ها می‌آیند ناشی از صدور انقلاب و روحیه استکبار ستیزی مردم ما به خارج از مرزهاست.

او اضافه کرد: هیچ زمانی ایران به این اندازه در اوج قدرت و عزت نبوده و این ناشی از وجود روحیه ایثارگری و شهادت طلبی در جامعه ما است.

رئیس اداره شاهد و ایثارگر اداره کل آموزش و پرورش فارس اذعان کرد: در دهه شهدای دانش آموز، بیش از ۷۰ مدرسه شاهد در سطح استان، یادواره شهدای دانش آموز را برگزار کردند.

او ادامه داد: برنامه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح استان باید هماهنگ انجام شود بنابراین تجلیل از خانواده شهدا، اجرای طرح سپاس، دیدار چهره به چهره مسئولین با خانواده شهدا، برگزاری یادواره‌های شهدا و ...، از جمله برنامه‌های ما در استان خواهد بود.

صفی قلی یادآور شد: شیوه‌نامه برگزاری یادواره شهدا با محوریت مدرسه به زودی تدوین می‌شود.

او ادامه داد: کارشناسان شاهد و ایثارگر ادارات آموزش و پرورش استان آمار و ارقام شهدای دانش آموز را مستند سازی کنند. تا نسل‌های بعد را با خانواده‌های شهدا و با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کنیم.

رئیس اداره شاهد و ایثارگر اداره کل آموزش و پرورش فارس، گفت: در سال تحصیلی جاری افزایش ۲۰ درصدی ثبت نام‌ها در مدارس شاهد را شاهدیم که این نشان از استقبال خوب و اعتماد مردم از مدارس شاهد و ایثارگر را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار