گردهمایی بزرگ فعالان فرهنگی ۱۰ کشور جهان اسلام آغاز شد + فیلم

سومین گردهمایی فعالان فرهنگی، رسانه‌ ای، فضای مجازی و پژوهشی در مشهد آغاز شد.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین گفت: به منظور بررسی مسائل و چالش‌ ها و برنامه‌ ها و راه‌ های توسعه جهانی شدن اربعین از سوی کمیته‌ های فرهنگی ایران و عراق (ستاد فرهنگی اربعین) گردهمایی دو روزه فعالان فرهنگی، رسانه‌ ای، فضای مجازی و پژوهشی در حرم رضوی در مشهد با پیام مرجع عالیقدر حضرت آیه الله العظمی مکارم شیرازی آغاز شد.

حجت الاسلام حمید احمدی افزود: در این همایش نمایندگان مواکب از ایران و ده‌ ها تن از فعالان و موکب‌ های فرهنگی و رسانه‌ ای و مراکز مطالعاتی و فضای مجازی اربعینی و مسئولان ستاد مرکزی اربعین و جمعی از مسئولان کمیته‌ های تخصصی و فعالان و مسئولانی از عراق، ترکیه، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، آفریقا، هند و جمهوری آذربایجان، سوریه و موکب نداءالاقصی از فلسطین حضور دارند.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین گفت: ضرورت جهانی شدن و رویکرد تمدنی مراسم اربعین، ایجاب می‌ کند که برای برنامه‌ ریزی شایسته و مناسب این حرکت عظیم با فعالان و کنشگران در این ساحت الهی تبادل نظر و هماهنگی و هم افزایی شود.

حجت الاسلام احمدی تشکیل چهارده کمیسیون تخصصی در موضوعات و محورهای: آموزش، رسانه و فضای مجازی، ارتباطات بین‌ الملل، اتباع و زائران ترانزیت، بانوان، قرآن، تبلیغ و نماز، پژوهش و همایش‌ ها، محصولات فرهنگی و تبلیغی و طرح تکریم، آموزش، کودک و نوجوان، مراسم و محافل را از دیگر برنامه‌ های این گردهمایی ذکر کرد و گفت: این کمیسیون‌ ها به بررسی رویکردها و برنامه‌ های اربعین ۱۴۰۳ می‌ پردازند.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم نداء الاقصی در شب جمعه در حرم رضوی از دیگر برنامه‌ های این گردهمایی است که در آن مسئولان این موکب سخنرانی خواهند کرد و در نشست پایانی که صبح روز جمعه برگزار می‌ شود گزارش های کمیسیون‌ ها و نظرات مسئولان کمیته‌ ها در استان‌ ها و نمایندگان مواکب ارائه خواهد شد.

در این گردهمایی حجت الاسلام نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سردار سید مجید میر احمدی معاون وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین و حجت الاسلام اباذری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق و معاون صدای سازمان صدا و سیما و شخصیت‌ هایی از عراق سخنرانی می‌ کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.