کاهش کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به اوکراین

یک مسئول اوکراینی تایید کرد که پس از شروع درگیری در غرب آسیا، آمریکا ارسال گلوله‌های توپخانه‌ای را بیش از ۳۰ درصد کاهش داده است.

شبکه‌ ای بی سی به نقل از یک مقام اوکراینی که نامش فاش نشد گزارش داد، ارسال گلوله‌های توپخانه‌ای آمریکا به اوکراین از زمان تشدید درگیری در غرب آسیا یک سوم کاهش یافته است.

این کانال اعلام كرد: از زمان آغاز جنگ اسرائیل در نوار غزه در ماه گذشته، عرضه گلوله‌های توپخانه مورد استفاده اوکراین توسط آمریکا بیش از ۳۰ درصد کاهش یافته است.

به گفته منبع‌ ای بی سی، ذخایر گلوله‌های توپخانه ۱۵۵ میلی متری حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از کل تدارکات کی‌یف را تشکیل می‌دهد. به گفته این منبع، مقامات آمریکایی به اوکراین اطمینان دادند که ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی بر تعهدات آمریکا در قبال اوکراین تأثیری نخواهد داشت، اما آن‌ها این کار را کردند.

در همین حال، یک مقام ارشد پنتاگون مدعی شد که کاهش ذخایر مهمات مطلقاً هیچ ربطی به آنچه در نوار غزه در حال وقوع است ندارد. پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون در ماه اکتبر گفت که آمریکا می‌تواند به تامین نیاز‌های تسلیحاتی تل‌آویو و کی‌یف ادامه دهد.

این در حالی است که روز گذشته لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در سفری از پیش اعلام نشده به اوکراین رفت. او در دیدار با زلنسکی  رئیس‌جمهور اوکراین گفت که آمریکا برای اوکراین در درگیری با روسیه «عصای جادویی» ندارد.

پیش از این، الکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت و دفاع ملی اوکراین اعلام کرده بود که علاقه به مسائل اوکراین در جهان ممکن است به دلیل درگیری‌ها در سایر مناطق جهان کاهش یابد و کشور‌های غربی از جنگ در اوکراین خسته خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار