مدیر عامل شرکت قطار شهری مشهد:

وعده دولت برای تامین ۱۶۰ واگن متروی مشهد عملیاتی نشده است

کیامرز گفت: دولت متعهد به تامین و خرید ١۶٠ واگن برای خط سوم متروی مشهد است که این تعهد تاکنون عملیاتی نشده است.

کیانوش کیامرز مدیر عامل شرکت قطار شهری مشهد گفت: دولت در سال ۱۳۹۸ تامین واگن مورد نیاز خطوط قطار شهری کشور را عهده دار شد و قول تامین و خرید ۱۶۰واگن مورد نیاز خط سوم مترو مشهد را تا سال ۱۴۰۳متعهد شد.

وی اضافه کرد: این تعهد در سال‌های گذشته برای هیچ شهری محقق نشد، اما دولت سیزدهم در سال جاری تامین ۷۶۰دستگاه واگن برای مترو تهران را متعهد شده و تایید کرده است.

مدیر عامل شرکت قطار شهری مشهد گفت: واگن ملی نیز هنوز به تولید انبوه نرسیده و در مرحله رفع نقص است، واگن ملی قابلیت تولید انبوه را دارد.

وی ادامه داد: ۱۰۰ واگن مورد نیاز خط دوم قطارشهری توسط شهرداری خریداری و در مدار قرار گرفته است که با بهره برداری خط سوم می‌توان ۳۰ واگن از این خط را به خط سوم منتقل کرد.

کیامرز گفت: همچنین از مشهد خواسته شده تا برای انجام تست گرم مترو قم یک قطار در اختیار در بازه زمانی ۱۸ ماهه در اختیار بگذاریم که البته می‌توان با تعامل با دولت و اختصاص ۱۰ قطار برای مترو مشهد از قطار‌های تامین شده برای تهران از سوی دولت به این خواسته‌ها جامه عمل پوشاند.

وی در خصوص تعهد تولید ریل توسط شرکت ذوب آهن اصفهان نیز گفت: این شرکت به صورت کامل به تعهدات خود عمل کرده و ٢۴ کیلومتر ریل برای مترو مشهد تولید و تحویل شده است.

مدیر عامل شرکت قطار شهری مشهد ادامه داد: تولید «ریل سخت» از تعهدات این شرکت نبود، اما ٢۴٠ تن ریل سخت نیز برای مشهد تولید و تا ٢٠روز آینده تحویل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار