هلال احمر فلسطین آزادی همکاران بازداشت شده را خواستار شد

جمعیت هلال احمر فلسطین در بیانیه‌ای از جامعه بین المللی خواست که برای آزادی فوری همکارانشان بر مقامات رژیم اشغالگر فشار بیاورند.

جمعیت هلال احمر فلسطین (PRCS) امروز شنبه نسبت به بازداشت طولانی مدت همکارانشان توسط نظامیان اسرائیلی در شمال غزه ابراز نگرانی کرد.

این جمعیت ضمن تاکید بر فوریت اقدام برای آزادی اعضای این جمعیت، از جامعه بین المللی خواست که برای آزادی فوری آن‌ها بر مقامات رژیم اشغالگر فشار بیاورند.

گفته می‌شود عونی خطاب، رئیس مرکز آمبولانس جمعیت هلال احمر فلسطین در خان‌یونس، بیش از یک ماه است که بازداشت شده است.

عونی خطاب، مدیر مرکز درمانی خان‌یونس و محمد ابوسلمیا، مدیر بیمارستان الشفاء در ۲۲ نوامبر در ایستگاه بازرسی رژیم صهیونیستی در غزه دستگیر شده‌اند و از آن زمان در بازداشت رژیم اسرائیل به سر می‌برند. 

سازمان بهداشت جهانی نیز می‌گوید ارتش اسرائیل تاکنون به درخواست‌های این نهاد به منظور دریافت اطلاعات پیرامون سرنوشت این دو مدیر بیمارستان‌های غزه پاسخی نداده است. 

مقامات صهیونیست پیش‌تر مدعی شده بودند رزمندگان جنبش حماس از بیمارستان‌ها به منظور عملیات خود بهره می‌گیرند. ادعایی که هیچ‌گاه رژیم صهیونیستی نتوانست شواهدی برای تایید آن‌ ارائه کند. 

اکنون دو مدیر بیمارستان‌های غزه در بازداشت ارتش رژیم صهیونیستی هستند و این ارگان نظامی در حال بازجویی از آن‌ها به منظور یافتن سرنخ‌هایی پیرامون فعالیت رزمندگان حماس است.

رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر و متعاقب آن عملیات زمینی در این منطقه که از ۲۷ اکتبر آغاز شده است، به صورت بی مهابا تمامی مناطق مسکونی و غیرنظامی این باریکه را هدف قرار داده و نابود ساخته است. این مسئله در حالی انجام می‌شود که بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیز از عملیات این رژیم در امان نبوده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار