بیمارستان ۳۲ تختخوابی ویژه کودکان و نوزادان در چابهار ساخته می‌شود

سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار از توافق این دانشکده با موسسه خیریه محکم برای ساخت بیمارستان ۳۲ تختخوابی فوق تخصصی کودکان و نوزادان در چابهار خبر داد.

ایرج ضاربان  اظهارکرد:  بیمارستان فوق تخصصی  با ۳۲ تخت قرار است در بازه زمانی ۳۶ تا ۶۰ ماهه به بهره برداری برسد.

وی افزود: جانمایی این بیمارستان در زمینی به ابعاد ۱۰ هزار متر مربع انجام شده و موسسه خیریه محکم مسوولیت ساخت، تجهیز و تامین نیروی انسانی این بیمارستان را بر عهده دارد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار گفت: نقش خیران در حوزه سلامت بسیار تأثیرگذار هست و درخواست ما حمایت عموم مردم بویژه خیران از حوزه سلامت است.

وی ادامه داد: سرانه‌ تخت بیمارستانی در کل کشور به ازای هر یک‌هزار نفر ۱.۸ تخت در سیستان و بلوچستان ۰.۹، جنوب بلوچستان ۰.۶ و در حوزه دانشکده علوم پزشکی چابهار (منطقه سواحل مَکُّران) ۰.۴ (چهار دهم) است.

ضاربان تصریح کرد: در شاخص‌های بهداشتی، چابهار با وجود فرصت‌های بیشمار تجاری و گردشگری و جایگاه راهبردی تنها منطقه‌ای است که پوشش سیستم شبکه آن ۵۰ درصد هست. شما در هیچ کجای کشور چنین موردی را نخواهید دید.

وی با اشاره به اینکه با ایجاد ساختار دانشکده جدید التاسیس علوم پزشکی چابهار، کمبود نیروی انسانی جبران و در نهایت شاهد ارتقای شاخص‌های بهداشت و درمان سواحل مَکُران خواهیم بود.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار افزود: در صورت تکمیل زیر ساخت‌ها و مستقر شدن متخصصان رشته‌های مختلف پزشکی، ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار و ساخت بیمارستان در دشتیاری، قصرقند، پلان و زرآباد، بندرچابهار می‌تواند علاوه بر تامین نیازهای درمانی و پزشکی یکی از قطب پزشکی در جنوب سیستان و بلوچستان تبدیل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار