غربالگری ۵۰۰ هزار نفر در پویش ملی سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در پویش ملی سلامت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیش از ۵۰۰ هزار نفر تحت غربالگری دیابت و فشار خون قرار گرفتند.

دکتر مهدی زنگنه گفت: پویش ملی سلامت در قالب غربالگری فشارخون و دیابت از آبان ماه شروع شده و تاکنون در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیش از ۵۰۱ هزار ۱۱۷ نفر غربالگری شدند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: از این تعداد ۸ هزار و ۶۵۲ نفر با احتمال ابتلاء به پرفشاری خون و ۳ هزار و ۲۸۱ نفر با احتمال دیابت شناسایی شدند.

وی با اشاره به این موضوع که بیماری فشارخون ودیابت بالاترین شیوع را در خانواده‌های ایرانی دارد، افزود: از هر ۳ نفر بالای ۳۰ سال یک نفر دارای فشار خون بالا و از هر ۶ نفر یک نفر به بیماری دیابت مبتلا است.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های تمامی تیم‌های سلامت که در اجرای این پویش مشارکت داشتند گفت: خوشبختانه با مشارکت مردم و تلاش همکاران در مراکز بهداشتی توانستیم بیش از ۶۳ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال را غربالگری نماییم، از تمامی هم استانی‌های عزیز درخواست می‌شود تا ۳۰ دیماه برای آگاهی از میزان فشار خون و دیابت به پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت مراجعه کنند.

دکتر نیما شهریاری پزشک پایگاه سلامت، ولی عصر زاهدان نیز گفت: بیش ۶ هزار ۹۴۸ نفر جمعیت بالای ۱۸ سال این پایگاه سلامت است که از ابتدای پویش ملی سلامت تاکنون ۴ هزار ۳۸۹ نفر از نظر بیماری فشار خون و دیابت غربالگری شدند.

وی ادامه داد: در اجرای این پویش در این پایگاه سلامت ۱۴۹ نفر بیمار فشار خون بالا و ۸۰ نفر مبتلا به دیابت شناسایی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار