آغاز واکسیناسیون دام‌های سنگین روستایی و عشایری در شهرستان کرمان

با توجه به آغاز فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت دام‌ها، کلیه دام‌های سنگین روستایی و عشایری با تلاش اکیپ‌های دامپزشکی واکسینه می‌شوند.

زین الدینی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: بیماری تب برفکی یکی از بیماری‌های ویروسی و واگیردار است که در صورت شیوع می‌تواند خسارت اقتصادی فراوانی به کلیه دامداری‌ها وارد کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های مهم کنترل این بیماری علاوه بر لزوم رعایت مقررات بهداشتی قرنطینه‌ای، واکسیناسیون منظم و دوره‌ای جمعیت حساس دام‌ها است، افزود: در این طرح پیش بینی می‌شود ۹ هزار راس گاو و گوساله واکسینه شوند.

زین الدینی با اشاره به اینکه بیماری تب برفکی یکی از پرخسارت‌ترین بیماری های اقتصادی است و در صورت بروز می‌تواند نقش مهمی در کاهش تولید شیر و انواع فرآورده‌های پروتئینی با منشاء دامی داشته باشد، تصریح کرد: دامداران برای اطمینان از پوشش حداکثری این واکسیناسیون از خرید و فروش و جابجایی دام‌ها در مدت زمان اجرای طرح باید خودداری کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان با اشاره به اینکه دامداران در کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار نقش مهمی برعهده دارند و می‌توانند با رعایت موارد بهداشتی، جداسازی دام بیمار از سالم، تردد نکردن به میادین دام سنتی، واکسیناسیون به موقع و پاکسازی و ضدعفونی دامداری‌های خود در کنار ادارات دامپزشکی از شیوع این بیماری‌ها جلوگیری کنند، بیان کرد: دامداران بایستی همکاری لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی برای واکسیناسیون دام‌های خود داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار