طلسم تعطیلی ۴ ساله سینما‌های باغ کتاب تهران شکسته شد

سینما‌های باغ کتاب تهران که به دلیل اختلافات حقوقی بین پیمانکار و شهرداری تهران به مدت چهار سال تعطیل بود، امروز بازگشایی شد.

سینما‌های باغ کتاب تهران بعد از طلسم چهار ساله با حضور سید احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران، مهرداد باقری پیدنی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رضا مجدی عضو هیئت مدیره و مدیر عامل موسسه باغ کتاب تهران، سید محمد هاشمی جانشین وزیر و معاون حقوقی در امور مجلس و استان‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی هنرمندان و مدیران سینمایی بازگشایی شدند.

در این مراسم باقری پیدنی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران علت تعطیلی پردیس سینمایی باغ کتاب را اختلافات حقوقی دانست و گفت: این پرونده در طول یکسال گذشته فراز و فرود‌های مختلفی داشت تا حل شود. اگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه جشنواره فیلم فجر موافق باشند، سالن‌های سینما می‌تواند در اختیار جشنواره فیلم فجر قرار گیرد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خبر از ساخت‌وساز دو مجموعه پردیس سینمایی باغ کتاب داد و گفت: ان‌شاء‌الله سال بعد دو مجموعه پردیس سینمایی افتتاح خواهد شد. از طرفی، ما در مجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و موسسه تصویر شهر خط تولید پروژه‌های سینمایی را کلید زدیم و آثاری در حوزه فیلم، سریال و انیمیشن در مرحله پیش تولید است.

سید احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران هم با بیان اینکه من فقط در این دو سال نه بار بابت عدم بازگشایی ۱۰۳۰ صندلی باغ کتاب تذکر دادم، تصریح کرد: بخشی از مشکلات بخاطر این است که ما هنوز بخش خصوصی را در بهره‌برداری و سرمایه‌گذاری به رسمیت نمی‌شناسیم. یعنی ما به سرمایه‌گذار می‌گوییم سرمایه‌ات را بیاور، ولی سود نکن.

به گفته علوی، از طرفی مجموعه سینما‌های باغ کتاب تهران عملیات عمرانی ویژه‌ای در سال ۱۳۹۶ بود و قرار بود فقط دو سالن سینمایی افتتاح شود، که این دو سالن به ۱۰ سالن سینمایی افزایش یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار