یمن: تجاوز نظامی به غزه ادعا‌های دروغین غرب را رسوا کرد

عبدالعزیز بن حبتور نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن گفت که تجاوز نظامی به غزه ادعا‌های دروغین غرب را رسوا کرد.

به گزارش المسیره، عبدالعزیز بن حبتور در سخنرانی در نشست هم‌اندیشی وزارت حقوق بشر دولت نجات ملی در صنعا، افزود: تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه همه شعار‌های ادعایی اخلاقی و انسانی غرب را رسوا و نادرستی ادعا‌های آن‌ها را در مورد حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین المللی آشکار کرد.

وی افزود: آمریکا و ناتو با حمایت از دشمن صهیونیستی در تجاوز به غزه، جنگ را از حوزه منطقه‌ای به جهانی منتقل کردند.

نخست‌وزیر یمن همچنین بر لزوم تداوم و تشدید فعالیت‌های رسانه‌ای برای برجسته‌سازی نقش یمن در این نبرد محوری که بر ملت عربی و اسلامی تحمیل شده است، تأکید کرد.

 از زمان شروع عملیات نظامی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، ارتش یمن در حمایت از مقاومت ملت فلسطین چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا که عازم سرزمین‌های اشغالی بود را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیرو‌های ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیرو‌های ارتش یمن تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آن‌ها از امنیت کامل برخوردار هستند.

آمریکا و انگلیس طی چندین نوبت به بهانه صیانت از کشتیرانی بین‌المللی علیه مواضع نیرو‌های یمنی حمله کردند؛ اما این اقدامات به گواه کارشناسان بین‌المللی نتوانسته است حملات علیه کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی در دریای سرخ را مهار و بازدارندگی ایجاد کند.

منبع: ایرنا

برچسب ها: یمن ، رژیم صهیونیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار