بولیوی: شواهد کافی برای محاکمه نتانیاهو در دادگاه کیفری بین‌المللی وجود دارد

وزارت خارجه بولیوی تأیید کرد که شواهد کافی برای محاکمه نخست‌وزیر اسرائیل و همکارانش به جرم جنایت علیه بشریت در دادگاه کیفری بین‌المللی وجود دارد.

بولیوی جنایات نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرد و در حالی که جنگ در نوار غزه به ۵ ماه نزدیک می‌شود و بیش از ۳۰۰۰۰ شهید فلسطینی بر جای گذاشته خواستار آتش بس فوری شد.

وزارت خارجه بولیوی در بیانیه‌ای تأیید کرد که شواهد کافی برای محاکمه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و همکارانش به جرم جنایت علیه بشریت در دادگاه کیفری بین‌المللی (ICJ) وجود دارد.

بولیوی به شدت حملات علیه غیرنظامیان در نوار غزه را محکوم می‌کند و در خصوص ممانعت از ورود کمک‌های بشردوستانه ابراز تاسف می‌کند. این اقدام ناقض مفاد کنوانسیون ژنو و دستور دیوان بین‌المللی دادگستری مبنی بر توقف حملات، آزادی گروگان‌ها و تضمین کمک‌های بشردوستانه است.

وزارت خارجه بولیوی همچنین از سازمان ملل متحد، شورای امنیت و جامعه بین‌المللی خواست تا «اقدامات فوری برای توقف این کشتار» انجام دهند.

دولت بولیوی این جنایت هولناک را به عنوان «عمل بی رحمانه بزدلانه، مغایر با تمام هنجار‌های حقوق بین الملل، حقوق بشردوستانه و حقوق بشر» محکوم کرده بود.

اکتبر گذشته، بولیوی به دلیل جنایات جنگی در غزه، تمام روابط خود را با رژیم اشغالگر اسرائیل قطع کرد.

وزارت امور خارجه با اشاره به کشتار اخیر مردم غزه توسط نظامیان رژیم صهیونیستی تاکید کرد که زمان نشان داد تصمیم ما به عنوان یک کشور برای قطع روابط با اسرائیل به دلیل نسل کشی صحیح بوده است. این مسیری است که کشور‌های سازگار در مبارزه با استعمار نو باید طی کنند. جامعه جهانی نمی‌تواند جدیت این رویداد‌ها را نادیده بگیرد و باید در محکومیت و عدالت خواهی به سایر کشور‌ها بپیوندد. در پایان این بیانیه آمده است: ما مردم و دولت فلسطین را در آغوش می‌گیریم و خواستار آتش‌بس فوری هستیم.

روز پنج‌شنبه بیش از ۱۰۰ فلسطینی که برای دریافت بسته‌های کمکی در خیابان الرشید، در غرب شهر غزه تجمع کرده بودند در حمله وحشیانه نظامیان رژیم صهیونیستی شهید و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عشق منی رئیسی
۱۱:۱۳ ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
بولیوی کشور قد قوطی
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۹:۲۳ ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
نتانیاهو باید محاکمه شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
آقا احسنت آقااااا احسنت ، بارک الله آقا شیر مادر و نان پدر حلالت ، ای سلام بر وجدان و انسانیتت
ای . . . تو گور بابای آنان که از دیدن مرگ کودکان شادند و یا سکوت مرگبار گرفته اند و ادعای مسلمانی و انسانیت و عرب بودن و سنی بودن می کنند! همان ها که داعش ها پرورش دادند و اعراب و سنی و انسان ها را مانند لودر خروار خروار کشتند و حال همین کار را در غزه انجام می دهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
دیگه تیتر طوفان القصی دیده نمیشه
آخرین اخبار