شهردار مشهد:

تامین آب مهمترین چالش فضای سبز مشهد است

شهردار مشهد مهمترین چالش فضای سبز شهر مشهد تامین آب برای فضای سبز ذکر کرد و گفت: در تلاش هستیم این کمبود را از طریق آب خاکستری و تصفیه آب فاضلاب جبران کنیم.

محمدرضا قلندر شریف شهردار مشهد گفت: چند سالی است که شهر مشهد با خشکسالی‌های سنگینی مواجه است و علی‌رغم اینکه در اسفندماه تا الان بارندگی‌های خوبی داشتیم، ولی تامین‌کننده آب سد‌ها نبوده و همچنان با چالش کم‌آبی مواجه هستیم

شهردار مشهد مهمترین چالش فضای سبز شهر مشهد را تامین آب برای فضای سبز ذکر کرد و افزود: در حوزه تامین آب درختان اقداماتی انجام شده است که از جمله این اقدامات می‌توان به تامین آب درختان و فضای سبز شهرداری از محل آب‌های پسماند، آب خاکستری و تصفیه آب فاضلاب منازل شهری اشاره کرد.

وی افزود: با همکاری چندجانبه‌ای بین شهرداری، آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای مشهد تلاش می‌شود که در سال‌های آینده بیشترین آب مورد نیاز فضای سبز شهری را از محل آب خاکستری و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب تامین کنیم.

شهردار مشهد اظهار کرد: هفته آینده در همین راستا عملیات اجرایی چند پروژه آغاز خواهد شد از جمله طرح خط انتقال آب از تصفیه خانه به میدان نمایشگاه، احداث مخزن ۵۰ هزار لیترمکعبی ذخیره آب خاکستری و احداث تصفیه‌خانه در میدان قائم که امیدواریم به زوردی به سرانجام برسد.

وی ادامه داد: با بخش خصوصی هم در حال مذاکره هستیم که کار چندجانبه‌ای را بین شهرداری و بخش خصوصی انجام دهیم که در همین راستا قرار است آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای استان پسماند آب را به مدت ۲۵ سال تضمین و تامین کنند و ما خرید کنیم.

قلندر شریف در ادامه گفت: چالش دیگر شهر مشهد آلودگی هوای شهر است که در این زمینه باید منابع تولیدکننده آلودگی هوا را کم کنیم که بخشی از آن مربوط به خودرو‌های شخصی است.

وی ادامه داد: با توسعه حمل و نقل عمومی مخصوصاً قطار شهری باید این مورد را مدیریت کنیم و در همین راستا سال آینده بخش مهمی از قطار شهری از میدان شهدا، باب‌الجواد و ترمینال به بهره‌برداری خواهد رسید، همچنین اتوبوس‌هایی در دست خرید داریم.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: کاشت درخت و توسعه فضای سبز از دیگر راه‌های کاهش آلودگی شهر است که پارک جهانشهر که از زمین‌های ارتش است و مراسم روز درختکاری در این مکان برگزار شد، حدود ۱۲۰ هکتار به فضای سبز شهر مشهد اضافه خواهد کرد.

وی افزود: درختانی که امروز کاشته شد، تعدادی مثمر و تعدادی غیر مثمر است که تلاش ما این است که درختان کم‌آب و کم‌مصرف کاشته شود و این درختان کاملا بر اساس طرح مشاور و جانمایی دقیق طرح خود پارک انتخاب شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.