رویترز از قرارداد مخفی «اسپیس ایکس» با آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا خبر داد

منابع آگاه می‌گویند شرکت «اسپیس ایکس» در حال ساخت شبکه‌ای متشکل از ماهواره‌های جاسوسی برای یک آژانس اطلاعاتی آمریکا است.

خبرگزاری رویترز به نقل از پنج منبع آگاه می‌گوید شرکت «اسپیس ایکس» متعلق به «ایلان ماسک» با یک آژانس اطلاعاتی آمریکا قرارداد طبقه‌بندی شده بسته و بر اساس آن مشغول ساخت شبکه‌ای متشکل از صد‌ها ماهواره جاسوسی است. 

به گزارش رویترز، این اقدام نشان دهنده تعمیق روابط بین اسپیس ایکس و آژانس‌های امنیت ملی آمریکا است.

گفته می‌شود مبلغ قرارداد ۱.۸ میلیارد دلار بوده و در سال ۲۰۲۱ امضا شده است. همچنین طرف قرارداد «دفتر ملی شناسایی» آمریکا است که یکی از ۵ سازمان اطلاعاتی مهم این کشور است. 

پیش‌تر و در ماه فوریه، نشریه وال استریت ژورنال از یک قرارداد مخفی ۱.۸ میلیارد دلاری بین اسپیس ایکس و یک آژانس ناشناس اطلاعاتی در آمریکا پرده برداشته بود، اما گزارش رویترز برای اولین بار فاش می‌کند که قرارداد اسپیس ایکس با «دفتر شناسایی ملی» آمریکا بسته شده و در راستای ساخت یک سیستم جاسوسی با صد‌ها ماهواره است که قابلیت تصویربرداری از زمین را دارند. 

منابع همچنین می‌گویند این قرارداد نشان دهنده اعتماد روز افزون سازمان‌های اطلاعاتی به شرکتی است که مالک آن با دولت بایدن درگیر شده و جنجال برانگیخته است. 

ماسک پیش‌تر در شبکه اجتماعی ایکس گفته بود که در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو به بایدن رای نمی‌دهد و می‌خواهد فردی با «عقل سلیم» رئیس جمهور آمریکا شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
ایلان ماسک کاملا با هیات حاکمه آمریکا هماهنگ است.
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۰۰:۱۴ ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
هااین اسپیس که گفتی یعنی چه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
نیازی نبود که رویترز بگه.
شما به هیچ وجه نمیتونید بدون همایت کردن و همایت شدن لابی اسرائیلی در آمریکا به موفقیت های اینچنینی برسید.
قطعا ایلان ماسک حامی یهود هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
استادان دانشگاه باید قابل نقد و قابل درخواست بررسی عملکرد باشند . باید شفافیت نظر سنجی های دولتی رسمی درباره ی استادان دانشگاه وجود داشته باشد . باید نظر دانشجویان درباره استاد در سامانه ای شفاف و مرکزی ثبت شود . باید تا آخرین روز کاری و تا بالاترین درجه استاد دانشگاه عملکرد قابل نقد و بررسی باشدو وضعیت دانشجویان تحت هدایت استاد قابل رصد و بررسی باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
وقتی میگن وزارت نفت را شفاف کنید منظور این نیست بگید بکی فروختید و چه جوری فروختید ! منظور اینه که حقوق میادین نفتی ایران را پیگیری و اعلام کنید . حقوق و مزایا و عملکرد مدیران برای پیشرفت صنعت و علم نفت را اعلام کنید. حساب های غیر خزانه چه شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
به امید اینکه حقوق های صد میلیونی ناحقی که نا اهلان رانتی میگیرند سرطان بشه برای خودشون و بچه هاشون ، ان شاء الله سودای میلیاردی بازار های بیت کوین و رمز ارز خارجیشون که مالیاتش رو هم نمی دند سرطان شه برای خودشون و بچه هاشون، بیت کوین سلاح انتخابات امریکاس برای نابودی اقتصاد ایران و کشورهای در حال توسعه. به امید شفافیت نفت و بانک ایران
آخرین اخبار