زمین طرح جوانی جمعیت تنها به ساکنان بومی اختصاص می‌یابد

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم گفت: زمین مورد نیاز برای احداث مسکن در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، فقط به ساکنان بومی داده شود.

ابوالقاسم مقیمی، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم عصر یکشنبه در ششمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان که در تالار امام جواد (ع) استانداری برگزار شد،با تاکید بر اینکه زمین مورد نیاز برای احداث مسکن در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، فقط به ساکنان بومی داده شود گفت: در مناطق مختلف استان به‌ویژه شهرستان کهک، هر زمینی که به ساکنان غیربومی واگذار شده، باید پس گرفته شود. 

وی  افزود: مطابق مصوبه شورای تامین مسکن استان، در طرح جوانی جمعیت، واگذاری زمین به ساکنان غیربومی ممنوع است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم اظهار کرد: در ۲ هفته اخیر در ملاقات‌های مردمی استانداری، بیش از ۱۰ نفر از ساکنان شهر قم، مراجعه کردند و تقاضای دریافت زمین در شهر کهک را داشتند.

مقیمی افزود: برخی افراد با وجود آنکه ساکن کهک نیستند، در این شهرستان و در قالب طرح جوانی جمعیت زمین دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: این موضوع شکایت بقیه افراد را در پی‌داشته و آنان نیز در کهک، خواستار دریافت زمین شدند.

مقیمی با تاکید بر اینکه نباید بین متقاضیان دریافت زمین، تبعیض قائل شویم خاطرنشان کرد: طبق دستور استاندار تمامی متقاضیان غیربومی که در شهرستان کهک زمین دریافت کردند باید زمین را بازگردانند.

معاون استاندار قم یادآور شد: در شهرستان کهک به دلیل وجود مشکل‌هایی مانند کمبود آب به ساکنان بومی زمین واگذار نشده، ولی برخی از شهر قم زمین دریافت کرده‌اند.

وی گفت: واگذاری زمین به افراد غیربومی کهک، با هدف خوش‌نشینی است، این اقدام با جوانی جمعیت در تعارض است، و رانت محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: طبق بررسی‌ها و شواهد موجود، موضوع واگذاری زمین به ساکنان غیربومی شهرستان کهک اتفاق افتاده، اداره‌کل راه‌وشهرسازی باید اقدام‌های لازم را برای بازگرداندن زمین‌های واگذار شده، انجام دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار