اسکان نزدیک به ۱۴۰ هزار مسافر نوروزی در مراکز اقامتی

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از اسکان نزدیک به ۱۴۰ هزار مسافر نوروزی در مراکز اقامتی استان طی ایام نوروز خبر داد.

داریوش فرمانی مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه بااشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای اسکان مسافران نوروزی در کرمانشاه، گفت : در این راستا مراکز اقامتی رسمی همچون هتل ها، اقامتگاه‌های بوم گردی و خانه مسافر‌ها و مراکز اقامتی غیررسمی مانند کمپ‌های شهرداری در پارک‌ها و کلاس‌های درس مدارس برای اسکان میهمانان نوروزی در نظر گرفته شده است. 

وی افزود: برای روز‌های بارانی نیز به منظور اسکان میهمانان نوروزی آنها را به سمت سالن‌های ورزشی در نظر گرفته شده هدایت می‌کنیم. 

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه تصریح کرد: از ۲۴ اسفند که خدمات سفر‌های نوروزی در سطح استان آغاز شد تا عصر روز گذشته (۹ فروردین) نزدیک به ۱۴۰ هزار مسافر نوروزی در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان اسکان پیدا کرده اند. 

وی خاطرنشان کرد: طی این مدت بیش از ۵۳ هزار نفر در مراکز اقامتی رسمی، ۷۸ هزار نفر در مراکز اقامتی غیررسمی و بیش از هشت هزار نفر هم در مراکز اقامتی اضطراری اسکان داشته اند. 

فرمانی از بازدید بیش از یک میلیون و ۴۲۸ هزار نفر هم از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه در این مدت خبر داد و گفت: بیشترین آمار بازدید به ترتیب با بیش از ۶۲۷ هزار نفر از جاذبه‌های طبیعی، ۴۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی و ۱۷۳ هزار نفر از جاذبه‌های تفریحی بوده است. 

وی تاکید کرد: هم چنین به منظور ارائه خدمات مناسب به گردشگران نوروزی در این مدت، ۱۲۳۱ فقره بازدید نظارتی از سطح تاسیسات گردشگری استان همچون مراکز اقامتی، پذیرایی، بین راهی و دفاتر خدمات مسافرتی صورت گرفته است. 

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه یادآورشد: در این بازدید‌ها ۷۴ واحد تشویق شدند و برای واحد‌های متخلف نیز ۱۶۲ فقره تذکر، ۲۵ فقره اخطار کتبی و پنج فقره هم تعلیق مجوز صورت گرفت .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.