بازدید بیش از یک میلیون و ۲۴۴ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: در ایام نوروز بیش از یک میلیون و ۲۴۴ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه بازدید کرده اند.

داریوش فرمانی مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه با اشاره به آخرین آمار بازدید گردشگران نوروزی از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه، گفت : از ۲۴ اسفند تا پایان روز گذشته (هشتم فروردین) جمعا بیش از یک میلیون و ۲۴۴ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه بازدید کرده اند. 

وی افزود: براساس این آمار، ۵۴۲ هزار نفر از جاذبه‌های طبیعی، ۳۵۰ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی و ۱۵۰ هزار نفر هم از جاذبه‌های تفریحی استان بازدید کرده‌اند. 

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه جاذبه‌های مذهبی، دست ساز، فرهنگی و موزه‌ها در رتبه‌های بعدی پربازدید‌های استان قرار گرفته اند. 

وی از اسکان بیش از ۱۲۴ هزار مسافر نوروزی هم در سطح استان خبرداد و گفت: ۵۴.۲۴ درصد از مسافران نوروزی در مراکز اقامتی غیررسمی همچون مدارس و کمپ‌های شهرداری، ۳۹.۴۳ درصد در مراکز اقامتی رسمی همچون هتل‌ها و اقامتگاه‌های بوم گردی و ۶.۳۳ درصد هم در مراکز اقامتی اضطراری همچون سالن‌های ورزشی اسکان پیدا کرده اند. 

فرمانی تاکید کرد: در بین مراکز اقامتی رسمی استان بیشترین اسکان به ترتیب در هتل ها، خانه مسافرها، اقامتگاه‌های بوم گردی، میهمانپذیرها، هتل آپارتمان ها، اقامتگاه‌های سنتی، هتل بوتیک‌ها، زائرسراها، مناطق نمونه گردشگری و مجتمع‌های بین راهی بوده است. 

وی به اجرای ۱۱۴۸ فقره بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری استان همچون مراکز اقامتی، پذیرایی و دفاتر خدمات مسافرتی هم اشاره کرد و گفت: در این بازدید‌ها ۶۵ تشویق، ۱۷۵ تذکر، ۲۴ اخطار کتبی و چهار مورد تعلیق مجوز صادر شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.