ایروان: قصد پیوستن به ناتو را نداریم، اما با آن همکاری داریم

وزیر خارجه ارمنستان در اظهاراتی بر تمایلات غربی کشورش تاکید کرد، اما گفت پیوستن به ائتلاف نظامی ناتو به رهبری آمریکا در دستورکار این کشور نیست.

وزیر خارجه ارمنستان آرارات میرزویان در مصاحبه‌ای که امروز دوشنبه از او در رسانه‌ها منتشر شده گفت کشورش قصد پیوستن به ناتو را ندارد.

دیپلمات ارشد ارمنستان توضیح داد «ما همین حالا هم با ناتو همکاری داریم در عملیات‌های حافظ صلح در افغانستان شرکت می‌کنیم و حضور خود در کوزوو را افزایش می‌دهیم. این شکلی از همکاری است».

وی در ادامه گفت که، اما «درباره برنامه‌های پیوستن به ناتو، خیر. امروز، این در دستورکار ارمنستان نیست».

میرزویان در بخش دیگری از سخنانش گفت که «درباره اتحادیه اروپا، ارمنستان متمایل به اروپاست و مایلم اظهارات اخیر نخست‌وزیر نیکول پاشینیان در پارلمان اروپا را تکرار کنم. او گفت که ارمنستان آماده است به همان اندازه که اتحادیه اروپا می‌خواهد به ارمنستان نزدیکتر باشد، به این اتحادیه نزدیک‌تر شود».

اخیراً سخنگوی وزارت خارجه روسیه ماریا زاخارووا گفت که مسکو نگران نشست ارمنستان، اتحادیه اروپا و آمریکاست که برای پنجم آوریل (۱۷ فروردین) برنامه‌ریزی شده، زیرا واشنگتن و بروکسل آشکارا ماهیت ضد روسی آن را اعلام می‌کنند. 

او پیش از آن هم گفته بود که مسکو در تماس‌ها با ارمنستان درباره تلاش کشور‌های غربی برای کشاندن ایروان به مسیر ضدروسی گفتگو می‌کند تا در خصوص خطرات آن هشدار دهد.

«دخالت در درگیری‌ها، از دست دادن حاکمیت ملی و استقلال و ناتوانی در تحقق منافع ملی» عواقبی است که مسکو به ایروان هشدار داده در صورت نزدیک شدن به ائتلاف غربی ناتو گریبان‌گیر این کشور خواهد شد.

منبع: فارس

برچسب ها: روسیه ، ارمنستان ، ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار