محکومیت رژیم صهیونیستی در نشست شورای امنیت درباره حمله به کنسولگری ایران

اعضای شورای امنیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران را محکوم کردند.

حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، پایتخت سوریه که با شهادت شماری از مستشاران نظامی سپاه پاسداران همراه بود، اسرائیل را با محکومیت‌های بین المللی مواجه ساخت. در همین حال، تهران خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت برای بررسی این موضوع شد.

به گزارش الجزیره، نشست شورای امنیت سازمان ملل پیرامون حمله به کنسولگری ایران در سوریه آغاز شد.

در این نشست، نماینده روسیه با محکوم کردن این حمله، اعلام کرد: از منظر مسکو حمله به هیات‌های دیپلماتیک غیرقابل پذیرش است. ما شاهد ادامه حملات اسرائیل به عمق خاک سوریه هستیم. روسیه با شدیدترین لحن این حملات را محکوم می‌کند. 

وی خاطرنشان کرد: ما هرگز نمی‌توانیم حمله به مراکز دیپلماتیک را تایید کنیم، زیرا این امر می‌تواند در آینده علیه سفارت‌های ما رخ دهد. 

نماینده چین نیز در این نشست گفت: پکن حمله هوایی اسرائیل به کنسولگری ایران را محکوم می‌کند. ما از زمان آغاز جنگ غزه شاهد عبور چندباره از خطوط قرمز روابط بین الملل بوده ایم. اقدام اخیر اسرائیل نقض آشکار کنوانسیون ۱۹۶۸ وین است. 

نماینده سوئیس همانند سایر اعضای شورای امنیت با محکوم کردن این حمله، تصریح کرد: ما باید به دنبال کاهش تنش‌ها در منطقه باشیم. حمله به کنسولگری ایران غیرقابل قبول است. باید قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت که خواستار استقرار آتش بس فوری در غزه بود به فوریت اجرایی شود. 

نماینده الجزایر در این باره گفت: چنین اقدامات اسرائیل که نقض آشکار قوانین بین المللی است قابل توجیه و تحمل نیست. ما کشته شدن شماری از ایرانیان در این حمله را تسلیت می‌گوییم. 

نماینده اسلوونی از دیگر اعضای غیردائم شورای امنیت محسوب می‌شود که حمله به کنسولگری ایران را محکوم کرد.

نماینده آمریکا در شورای امنیت گفت: در حمله به کنسولگری ایران نقشی نداشتیم و این را به ایران هم اعلام کردیم. از ۷ اکتبر به ایران مرتب هشدار دادیم که در کنار نیرو‌های نیابتی خود نباشد. ایران مرتب از حزب‌الله، حوثی و گروه‌های عراقی حمایت می‌کند و این گروه‌ها مرتبا به منافع آمریکا حمله می‌کنند.

 وی افزود: روشن است که طرفین از ایران و سوریه بخواهند حمایت خود را از گروه‌های نیابتی بردارند. ما حمله به اماکن دیپلماتیک را موجب نگرانی می‌دانیم و در مورد اقدامات منطقه‌ای هم ایران نگرانیم. 

زهرا ارشادی، سفیر و معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت پیرامون «تهدید صلح و امنیت بین المللی» سخنانی را در خصوص جنایت رژیم صهیونیستی و تجاوز به مقر دیپلماتیک ایران در دمشق بیان و تاکید کرد: شورای امنیت باید به وظایف خود در قبال سرپیچی‌های رژیم صهیونیستی عمل کند.

وی افزود: اسراییل حاکمیت سوریه را نقض کرده است و مصونیت کنسولگری را زیرپا گذاشته است؛ این حمله تروریستی است.

نماینده ایران در شورای امنیت تاکید کرد: آمریکا مسئول تمام اقدامات اسرائیل است. انگلیس و آمریکا به دروغ نقش خودشان در حوادث منطقه را کتمان می‌کنند. ریشۀ رنج مردم فلسطین در ۷۰ سال اخیر استعمار انگلیس است. آمریکا هم حامیِ سیاسی، نظامی و اقتصادی اسرائیل است.

محمد خالد الخیاری دستیار دبیرکل سازمان ملل در امور خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه در نشست شورای امنیت درباره حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه گفت: مصونیت اماکن و پرسنل دیپلماتیک و کنسولی باید در همه موارد مطابق با قوانین بین‌المللی رعایت شود.

الخیاری گفت: من مانند دبیرکل سازمان ملل بار دیگر بر محکومیت این حمله تاکید می‌کنم. حاکمیت و تمامیت ارضی کشور‌های عضو باید مطابق با قوانین بین المللی محترم شمرده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۷ فروردين ۱۴۰۳
چطور اینا در مورد نیروی نیابتی خودشون که دنیا رو به گند کشیده یعنی داعش حرفی نمیزنن
Iran (Islamic Republic of)
آمریکا جنایتکار از سال 2011 تاکنون مسئول تمام جنایت اسرائیل در سوریه است.
۲۱:۱۰ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
آمریکا جنایتکار از سال 2011 تاکنون مسئول تمام جنایت اسرائیل در سوریه است.
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۱:۱۹ ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران باید درسی فراموش نشدنی به تروریست های زنازاده و کودک کش اسرائیل بدهند،،حمله به سفارت جمهوری اسلامی مساویست با حمله به خاک پاک ایران اسلامی هست،،باید در کوتاه ترین زمان پاسخی سخت به دشمنان بشریت در روی زمین داده بشود..حرومزاده های نژاد پرست صهیونیست خود را نژاد برتر می‌دانند و دیگر ملت های جهان را پایین تر از خود می‌دانند و به خیال خودشون هر غلطی که بخواهند می‌توانند انجام بدهند..این حرومزاده ها اگر کمی قدرت داشتند به آمریکایی ها و اروپایی ها هم رحم نمی‌کردند..خدا خر رو شناخت که بهش شاخ نداد و اگر تا الان شاهد جنایت تروریست های صهیونیست بر علیه ملت مظلوم فلسطین هستیم بخاطر حمایت و نوکری و خدمت کشورهای عربی مرتجع و آل سعود حرومزاده،مصر،اردن و دیگر بزدل های عرب است.
Iran (Islamic Republic of)
اسرائیل مرتکب نقض آشکار قوانین بین المللی و حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه شده است عاملین و حامیان جنایت اخیر اسرائیل مجازات خواهند شد
۰۹:۱۸ ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
اسرائیل مرتکب نقض آشکار قوانین بین المللی و حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه شده است عاملین و حامیان جنایت اخیر اسرائیل مجازات خواهند شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
حمله اسرائیل جنایتکار به کنسولگری ایران در دمشق با چراغ سبز آمریکا جنایتکار بوده است.
حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران تجاوزکارانه بود.
حمله اسرائیل به کنسولگری ایران اقدامی تروریستی است.
رژیم صهیونیستی پاسخ اقدام وحشیانه خود را دریافت خواهد کرد.اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود.
حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در سوریه، برای صهیونیست ها جنایتکار گران تمام خواهد شد و گران تمام می شود.
از سال 1917 تاکنون برای همه مردم ایران، منطقه خامیانه و جهان ثابت شده است که در هر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست آمریکا جنایتکار در کار است.
با توجه به شهادت دوتن از سرداران سپاه اسلام در سوریه توسط رژیم وحشی و جنایتکار صهیونیستی از برادران معظم سپاه قدس درخواست می‌شود پاسخ درخور شأنی به این ددمنشی صهیونیست‌ها داده شود.
رژیم صهیونیستی را پشیمان خواهیم کرد.
انتقام ایران از اسرائیل در راه است؟
Iran (Islamic Republic of)
اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود
۰۸:۵۳ ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود
تجاوز هوایی رژیم کودک کش صهیونیستی به خاک سوریه ازسال 2011 تاکنون جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت است و هم ناقض قوانین بین الملل است ولی متاسفانه سران نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت اسرائیل جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار شماره یک ازسال 2011 تاکنون درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند متاسفانه سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک ازسال 2011 تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی رژیم صهیونیستی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند؟ و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم کودک کش صهیونیستی همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
جنایت رژیم صهیونیستی محتاج پاسخی مناسب و بازدارنده است | اسرائیل در صحنه نبرد غزه و افکار عمومی جهان به استیصال رسیده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گاردین: اسراییل به این جمع بندی رسیده که هر چه بزند پاسخی نمی گیرد/ این بار اما پاسخ ایران قطعی به نظر می رسد!
طی ۲۴ ساعت گذشته بازار گمانه زنی و تحلیل و حتی فیک نیوز در مورد واکنش ایران به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در دمشق حسابی داغ بوده و رسانه های مختلف تحلیل های مختلفی را ارائه داده اند برخی همچون رویترز معتقدند ایران پاسخی مستقیم به این حمله نخواهد داد و برخی همچون گاردین نیز مدعی شده اند که پاسخ ایران قطعی است!
Iran (Islamic Republic of)
آمریکا جنایتکارمسئول تمام اقدامات اسرائیل است
۰۸:۱۹ ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق با چراغ سبز آمریکا بوده است..
پیام ما به دولت آمریکا فقط انتقام از آمریکا و اسرائیل است..
حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران تجاوزکارانه بود.
اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود.
آخرین اخبار