روایت رویترز از بازگشایی در‌های سنگین سفارت ایران در ریاض + عکس

خبرگزاری رویترز به روایت شاهد خود به توضیح بازگشایی سفارت ایران در ریاض پرداخت.

به گفته این شاهد دروازه‌های سفارت ایران در پایتخت عربستان سعودی امروز چهارشنبه برای اولین بار طی هفت سال گذشته بازگشایی شد؛ این اقدام پس از توافق تهران و ریاض برای برقراری مجدد روابط که می‌تواند کاهش درگیری‌ها در منطقه را به دنبال داشته باشد، رخ داد.

به گزارش خبرنگار رویترز، در‌های بزرگ و سنگین ساختمان سفارت ایران در ریاض با بازرسی تیمی از محل آن باز شد. این رسانه غربی از مشاهده یک کامیون سفید در ورودی سفارت ایران در ریاض خبر داد.

هیأت فنی ایران امروز چهارشنبه به منظور تدارک برای بازگشایی سفارت ایران در ریاض، سرکنسولگری آن در جده و دفتر نمایندگی ایران در سازمان همکاری اسلامی وارد خاک عربستان سعودی شد.

بازگشایی سفارت ایران در ریاض

پیشتر، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه اظهار داشت: در گامی جدید و در راستای اجرای توافق جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی برای از سرگیری روابط رسمی و فعالیت دیپلماتیک نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی دو کشور، هیأت فنی ایرانی مقارن ظهر امروز چهارشنبه وارد ریاض شد و مورد استقبال مسئولان عربستان سعودی قرار گرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: هیأت ایرانی در دو گروه کاری در ریاض و جده اقدامات لازم را جهت راه اندازی سفارت و سرکنسولگری و نیز فعالیت نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان همکاری اسلامی انجام خواهد داد.

شنبه پیش، یک هیأت از عربستان سعودی با هدف بررسی سازوکار‌های بازگشایی سفارت عربستان در تهران و کنسولگری آن در مشهد به ایران سفر کرده بود. خبرگزاری رسمی عربستان (واس) به نقل از این نهاد سعودی گزارش داد، این هیأت فنی برای بررسی مکانیزم‌های بازگشایی سفارت ریاض در تهران و سرکنسولگری در مشهد، عازم ایران شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
و عزت و ذلت را فقط خدا میدهد و میگیرد که هیچ کس قدرت مقابله با آن را ندارد، عزتت پایدار وطنم ،ایران عزیزم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
به کوری چشم آمریکا و اسرائیل و مرتجعین منطقه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
چرا نام خیابان شهید نمر النمر را عوض کردید؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
اقتضا میکرد دراین موقع اینگونه بشه و عربستان هم کم کار نکرد اونم عربستانی که میگن اگه هر شیعه را بکشی به بهشت میروی ولی اینمدت قاری قرآن نفر اول شد که اگه قبلا بود عمرا میگذاشتند و...!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۱ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
مسولان دنیا بدانند جنگ و خونریزی درذی دوا نمی کند و همه باید با هم باشند از قدیم هم بوده قدرت دست گولدارها و قانون شکنها بوده ملتها که عددی نیستند زورگویان دنیا دستشون است اونم اخرش با پشه ای هم نمی توانند مقابله کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
بسلامتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
الحمدلله
آخرین اخبار