حماس: اولویت ما همچنان استقرار آتش‌بس دائمی در غزه است

یکی از رهبران حماس استقرار آتش‌بس در غزه را همچنان اولویت نخست این گروه عنوان کرد.

مذاکرات صلح میان اسراییل و حماس در قاهره با میانجیگری مصر و قطر در حالی به بن بست خورده است که مقامات صهیونیست با مطرح ساختن درخواست‌های غیرمنطقی یکی از دلایل به نتیجه رسیدن مذاکرات هستند. با این حال، تلاش‌ها برای رسیدن طرفین به توافق همچنان در جریان است. 

به گزارش الجزیره، عزت الرشیق، یکی از مقامات ارشد سیاسی حماس امروز (دوشنبه) اعلام کرد استقرار آتش بس دائمی همچنان اولویت نخست و اصلی حماس در مذاکرات است. 

وی در این باره گفت: حقیقت این است که استقرار آتش بس دائمی در غزه تنها ضمانتی است که فلسطینیان می‌توانند در برابر کشتاری که اسراییل در حال انجام آن است بدست آورند. 

این مقام فلسطینی در ادامه خاطر نشان کرد: حماس درباره خواسته‌های خود از جمله خروج کامل نظامیان صهیونیست از غزه و نیز بازگشت بدون مانع آوارگان فلسطینی به خانه‌های خود در شمال غزه سازش نمی‌کند. 

الرشیق با اشاره به هدف اصلی رژیم صهیونیستی در ادامه جنگ، افزود: اشغالگران به دنبال آن هستند که طی یک توافق آتش بس موقت اسرای خود را از غزه خارج کرده و سپس به نسل کشی فلسطینیان ادامه دهند. پس از گذشت بیش از ۶ ماه از جنگ، اسراییل به اهداف خود در این جنگ دست نیافته و دست نخواهد یافت. 

پیش از این مقامات حماس طرح صلح مطرح شده از سوی اسراییل را رد کرده و انجام هر گونه تبادل اسرا را منوط به اجرایی شدن درخواست‌های خود کرده بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار