سیتی کالج نیویورک دانشجویان را تهدید به تعلیق کرد

سیتی کالج نیویورک (CUNY) دانشجویانی را که در اعتراض به حمله رژیم صهیونیستی به غزه دست به اعتراض و تحصن زده بودند را به تعلیق تهدید کرد.

دانشگاه شهری نیویورک (سیتی کالج نیویورک - CUNY) دانشجویانی را که در اعتراض به حمله رژیم صهیونیستی به غزه دست به اعتراض زده و در محوطه این دانشگاه اقدام به تحصن کرده بودند را تهدید کرد که در صورتی که به اعتراض و تحصن خود ادامه دهند، تعلیق خواهند شد.

به گزارش بامداد سه‌شنبه الجزیره، بعد از اینکه حمله افسران پلیس و نیرو‌های نظامی به دانشجویان معترض دانشگاه شهری نیویورک در ابتدای ماه جاری میلادی (می) منجر به دستگیری صد‌ها تن از آنها شد، اکنون دانشجویانی که مجدداً قصد اعتراض و برپایی تحصن در محوطه این دانشگاه را دارند، با تهدید به تعلیق از ادامه تحصیل مواجه می‌شوند.

گروه دانشجویی «همبستگی با فلسطینی‌ها» در دانشگاه شهری نیویورک، نامه‌ای از اداره امور دانشجویی این دانشگاه را منتشر کرده که در آن نوشته شده است اعتراض و تحصن دانشجویان در محوطه دانشگاه باعث نقض قوانین این دانشگاه شده و تداوم آن منجر به تعلیق دانشجویان شرکت‌کننده در این اعتراضات، از ادامه تحصیل خواهد شد.

 گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در زمینه حقوق فرهنگی پیش‌تر گفت که حمله به دانشجویان معترض در دانشگاه‌های آمریکا و سرکوب آنها، نشان دهنده افزایش محدودیت‌های نگران کننده در زمینه آزادی است. نسبت به رفتار غیرمتناسب با مواضع سیاسی تظاهرات کنندگان نگران هستیم. سرکوب خشونت آمیز تظاهرات مسالمت آمیز دانشجویان و خشونت پلیس و بازداشت دانشجویان بسیار نگران کننده است.

هفت ماه از آغاز درگیری‌ها در نوار غزه و کشتار بی‌سابقه فلسطینیان به دست نیرو‌های رژیم صهیونیستی می‌گذرد. در طول این مدت و در کنار همه ابراز نگرانی‌ها، محکوم کردن‌ها، حمایت از فلسطین و اعتراض‌ها در کشور‌های مختلف دنیا به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه، دامنه این اعتراض‌ها به دانشگاه‌های دنیا کشیده شده است.دانشگاه‌های آمریکا، کانادا، هلند، سوئیس، انگلیس و سایر کشور‌ها به صحنه تظاهرات ضداسرائیلی تبدیل شده‌اند.دانشجویان معترض مطالبات گوناگونی از جمله قطع همکاری با شرکت‌ها و دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی را خواستار هستند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
امریکا بهتره بایدن به کاخ سفید تحریم بکنه همچی حل میشه زمین و آسمان تحریم کرده
آخرین اخبار