اجرای نمای واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن در شهرک پرنیان قم آغاز شد

مدیر پروژه شهرک پرنیان قم گفت: اجرای نمای واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن در این شهرک با گذشت حدود پنج ماه از شروع ساخت آغاز شد.

سجاد شادمان گفت: شهرک پرنیان در چهار فاز طراحی شده‌است که در هر فاز هفت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی و در مجموع ۳۰ هزار واحد یک طبقه حیاط‌دار ساخته می‌شود.

 مدیر پروژه شهرک پرنیان قم افزود: واحد‌های این شهرک در طرح نهضت ملی ۳۰۰ مترمربع و در ذیل قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مطابق قانون حداکثر ۲۰۰ مترمربع طراحی شده‌است.

شادمان گفت: در فاز یک، هفت مجموعه سازنده در حال ساخت واحد‌های مسکونی هستند و نمای ساختمان در بعضی از شرکت‌ها و تعاونی‌ها نیز به اجرا درآمده‌است.

 مدیر پروژه شهرک پرنیان قم افزود: واحد‌های نهضت ملی مسکن پرنیان بصورت سفت کاری و نما تحویل شده و نازک کاری داخلی و تکمیل آن به عهده خود متقاضی است.

به گفته مدیر پروژه شهرک پرنیان قم، برای سایر متقاضیان در این شهرک تخصیص زمین انجام خواهد شد که هزینه آماده سازی از متقاضیان واگذاری انفرادی طی مدت دو سال به صورت اقساطی و از متقاضیان طرح جوانی جمعیت طی اقساط ۱۰ ساله و با دو سال تنفس اخذ می‌شود.

شادمان گفت:‌متقاضیان نهضت ملی مسکن که تخصیص زمین می‌شوند، باید ظرف مدت سه ماه بعد از واگذاری، نسبت به دریافت پروانه از سازمان همیاری شهرداری و آغاز عملیات ساخت اقدام کنند؛ همچنین متقاضیان جوانی جمعیت می‌توانند پس از تخصیص زمین و تحویل زمین توسط نماینده اداره کل راه و شهرسازی استان، نسبت به اخذ پروانه ساخت از سازمان همیاری شهرداری اقدام نمایند.

 مدیر پروژه شهرک پرنیان قم در پایان گفت: عملیات آماده‌سازی فاز دوم و سوم شهرک پرنیان در جریان سفر رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به استان قم آغاز شد و در تلاش هستیم که با سرعت پس از پایان عملیات آماده سازی، قطعات زمین به متقاضیان واجد شرایط واگذار شود.

در دور دوم سفر رئیس جمهور و هیات دولت به قم که ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ماه سالجاری انجام شد، سه هزار و ۷۴۸ واحد مسکن و سه هزار و ۵۰۸ قطعه زمین به متقاضیان در این استان واگذار گردید.

هم اینک ساخت واحد‌های مسکونی یک طبقه حیاط‌دار با الگوبرداری از معماری ایرانی اسلامی در هفت سایت این استان در حال ساخت است.

این واحد‌ها در راستای طرح ملی نهضت مسکن در منطقه پرنیان، قنوات، سلفچگان، دستجرد، کهک، طایقان و جعفریه استان قم ساخت آن آغاز شده‌است.

۳۰ هزار واحد مسکونی حیاط‌دار در پرنیان، ۱۳ هزار واحد در قنوات، پنج هزار واحد در طایقان، ۴۴۰ واحد در سلفچگان، ۵۰۰ واحد در کهک، ۶۰۰ واحد در جعفریه و ۵۰ واحد در دستجرد درحال ساخت می‌باشد.

شهرک پرنیان به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار در فاصله ۲۱ کیلومتری پردیسان قم در محدوده روستای قلعه چم قرار دارد و به‌عنوان سایت جدید نهضت ملی مسکن ساخت خانه‌های ویلایی در آن آغاز شده‌است.

در استان قم ۱۹۰ هزار نفر در سامانه ملی مسکن ثبت نام کردند که ۸۵ هزار متقاضی واجد شرایط اعلام و تاکنون برای ۷۰ هزار نفر تخصیص پروژه شده‌است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار