اجرای فاز سوم طرح تحقیقاتی شناسایی گونه‌های سازگار با اقلیم شهر قم

مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم از آغاز فاز سوم طرح تحقیقاتی شناسایی گونه‌های سازگار با اقلیم شهر قم در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

 پیام جوادیان گفت: فاز سوم طرح تحقیقاتی شناسایی گونه‌های سازگار با اقلیم شهر قم مانند دو فاز قبل، با همکاری مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قم انجام می‌شود.

مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم عنوان کرد: در فاز سوم ۵۵ گونه گیاهی در بازه زمانی سه تا پنج ساله در شهر قم در عرصه مرکز تحقیقات و آموزش سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم واقع در بوستان غدیر کاشته خواهد شد و پس از شناسایی بهترین گونه‌های سازگار با اقلیم قم در فضای سبز شهر کاشته می‌شود.

جوادیان ادامه داد: حدود ۳۰ گونه در ۲ فاز قبل شناسایی و به گیاهان فضای شهر قم اضافه شد، که این گونه‌ها ضمن کاهش مصرف آب، افزایش زیبایی منظر و افزایش پایداری فضای سبز را در پی داشته است و امیدواریم در فاز جدید دست کم ۱۵ گونه را شناسایی و به فضای شهر قم اضافه کنیم.

مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم  بیان کرد: هدف اصلی از اجرای این طرح، شناسایی گونه‌های کم آب برای فضای شهر قم و حفظ زیبایی، طراوت و جذابیت‌های بصری در فضای شهر قم در کنار استفاده از گونه‌های مقاوم است که به دلیل کمبود منابع آبی در شهر قم باید مدنظر قرار گیرد.

جوادیان تصریح کرد: شناسایی گونه‌های کم آب برای قم و ایجاد زیبایی بصری دو هدف مهم در برنامه‌های سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار