طرح اتمام نصب دوربین های ثبت سرعت دربزرگراه و کنترل زوج و فرد توسط دوربین ها در برنامه سال 91 قرار گرفت.

مهندس تشكري هاشمي ، معاون حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران در گفتگو با

خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران

در خصوص نبود جای پارک در شهر تهران و امکان اختصاص پارکینگ های بدون استفاده سازمانها ارگانها موسسات دولتی به شهروندان گفت:‌در بعضی نقاط شهر تهران به خصوص خیابان ولیعصر و سطح منطقه 5 شهرداری تهران بعضی مراکز در ساعات پایان کار خود امکان استفاده از پارکینگها را به شهروندان می دهند و در مواردی هم مدارس در این امر مشارکت می کنند اما متاسفانه این موضوع به شکل فراگیر اتفاق نیفتاده است.

تشكري هاشمي افزود: علاوه بر احداث پارکینگ نیازمند مشارکت بیشتر صاحبان این پارکینگها در اختصاص آن به شهروندان در ساعاتی که بدون استفاده اند بوده و از طرف دیگر مشارکت کسانی مطرح می شود که دربهای این پارکینگها را به روی مردمبسته اند و از استفاده کارمندان و مراجعه کنندگان ممانعت می کنند به هر حال این معضلات در جلساتی که در مناطق شهرداری تهران برگزار می شود مطرح شده و امیدواریم این موارد را به مرحله اداره ومدیریت برسانیم.

وی اظهار داشت: در خصوص جنبه های تشویقی متعددی برای نهادها ارگانها و سازمانهای دولتی سیاستهایی در قالب لایحه ای به شورای اسلامی شهر تهران ارائه شده است که در طی آن از مواردی چون اختصاص سطح اشغال بیشتری از سطح معابر برای ساخت پارکینگهای عمومی بخشودگی در پرداخت مبالغ مربوط به عوارض و امکان ساخت پارکینگهای مکانیزه در یک سطح اشغال ثابت و در قبال آن افزایش ظرفیت بیشتر پارکینگها و چندین عنوان دیگر یاد کرد.

وي خاطر نشان کرد:‌ترافیک پایتخت راهکارهای شناخته شده ای دارد و اگر خارج از این راهکارهای شناخته شده برخی موضوعات مطرح شود فرصت سوزی تلقی شده و سرمایه هایی که در این امر هزینه شده اند به هدر می رود.

وي همچنین از جمله راهکارهای شناخته شده ترافیک تهران را کمک به حمل و نقل عمومی، کمک به کاهش سفرهای غیر ضروری مردم در سطح شهر و در حوزه فرهنگ سازی و اجرای دقیق کانون در سطح شهر مدیریت ترافیک دانست./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار