 
    
    
به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران براي توصيف ديپلماسي جديد ايران در منطقه در دولت یازدهم ديدگاههاي مختلفي وجود دارد اما آنچه بيش از همه مورد توجه محافل كارشناسي قرار گرفته است، مناسبات مبتني بر برد-برد ايران با غرب و جهان خارجي بوده است كه در دستور كار دولت قرار گرفته است.
گفتنی است درباره سياست خارجي دولت یازدهم بايد تركيبي از عوامل مختلف را مدنظر قرار داد. عناصر و اجزاي سياست خارجي دولت يازدهم، تداوم چارچوبهاي مصرح در قانون اساسي و مباني تعيينكننده رفتاري سياست خارجي ايران است كه صرفاً به اشخاص ارتباط ندارد و برگرفته از يك تداوم فكري و نگرشي است.
رويكرد دولت روحاني به حوزه سیاست خارجی از ويژگيهايي برخوردار است كه در موضعگيريها و مصاحبههاي مطبوعاتي رئيسجمهوري و عملكرد دستگاه ديپلماسي قابل تشخيص است  زیرا ماشاهدیم دولت یازدهم يك ديدگاه مشخص و معيني درباره جايگاه بينالمللي، چالشها و فرصتهاي فراروي ايران دارد و اين رويكرد، مبتني بر يك نگرش منسجم و همراه با تجربه شخصي و پيشين است.
حاصل عملكرد سياست خارجي در همين چند ماه نشاندهنده تفاوتهايي است كه دولت روحاني هم در حوزه نظري و هم در حوزه اجرايي به نمايش گذاشته است. از جمله اينكه اولويت با پرونده هستهاي بوده كه گامهاي مهمي درباره آن برداشته شده است. در كنار اين، يك نگرش منطقي هم مورد توجه بوده كه آن هم توجه به منطقه و كشورهاي پيراموني بوده است. 
حضور پررنگ رئیسجمهور کشورمان در شصت وهشتمین مجمع عمومی سازمان ملل و همچنین شرکت در اجلاس جهانی داووس دستاوردهای بزرگی را در سال 92 برای کشورمان در حوزه سیاست خارجی به ارمغان آورد.

