به گزارش گروه بینالملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، مقررات جدید حفظ حریم خصوصی در اتحادیه اروپا از روز جمعه اجرایی شد.
در اولین روز اجرای این مقررات، سایتهای بسیاری از رسانههای بزرگ آمریکایی از جمله لسآنجلس تایمز، نیویورک دیلی نیوز و شیکاگو تریبون به دلیل عدم تظابق با مقررات جدید در اروپا از دسترس خارج شدند.
مقررات حفاظت از اطلاعات عمومی اتحادیه اروپا (GDPR) جایگزین مجموعهای درهمآمیخته از قوانین میشود که سوابق تصویبشان به سال ۱۹۹۵ میلادی بر میگردد. این مقررات شرایط سختتری را در موضوع محافظت از حریم خصوصی به اجرا میگذارد و شرکتها را مجبور میکند تا برای حفظ دادهها و اطلاعات مشتریانشان به تمهیدات بیشتری بیندیشند و مجازاتهای سنگینتری برای ناقضان این قوانین تعیین میکند.
اگرچه به نظر منتقدان اجرای این قوانین بویژه برای شرکتهای کوچک بسیار سخت است و شرکتهای تبلیغاتی و ناشران نیز نگرانند که به این ترتیب دستیابی به مشتریان بسیار سختتر شود، بسیاری از حامیان حفظ حریم خصوصی در سراسر جهان، قوانین جدید را الگویی توصیف کردهاند که قابل اجرا در همه جا برای حفظ دادههای شخصی در عصر اینترنت است. آنها از دیگر کشورهای جهان نیز خواستهاند که از این مدل پیروی کنند.
مقررات جدید، حقوق موجود در اروپا در زمینه حفظ حریم خصوصی را اصلاح و تقویت میکند؛ از جمله حق مربوط به داشتن اطلاعات شخصیِ فردی دیگر و حق درخواست از یک شرکت برای دریافت نسخهای از اطلاعات شخصیِ فردی دیگر.
این قوانین همچنین تمام احکام جدید را شامل میشود از جمله حق انتقال دادههای یک نفر از یک ارائه خدمات به شرکتی دیگر و حق محدود کردن شرکتها در استفاده از اطلاعات شخصی افراد.
اجرای این قوانین برای بسیاری از شرکتها کار سختی است به ویژه که خیلی از آنها تاکنون هرگز دستورالعمل حفاظت از اطلاعات را جدی نگرفته بودند. بنا بر گزارش انجمن بینالمللی حفظ حریم خصوصی در شرکتهای حرفهای، انتظار میرود که تنها ۴۰ درصد از شرکتهایی که تحت تاثیر مجموعه قوانین جدید قرار میگیرند بتوانند تا ۲۵ مه خود را با این قوانین سازگار کنند.
انتهای پیام/