بطحایی مطرح کرد؛

مدارس باید به کارگاهی برای تمرین زندگی تبدیل شوند

وزیر آموزش و پرورش گفت: دارس ما باید به کارگاهی برای تمرین زندگی تبدیل شوند به این معنا که آنچه در زندگی فردی و اجتماعی نیاز دارید در مدرسه بیاموزید.

اهداف پرورشی در مدارس نادیده گرفته می شودبه گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اختتامیه سی و ششمین جشنواره های فرهنگی و هنری برگزیده کشور با حضور سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان مربوطه صبح امروز در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد.

در این مراسم بطحایی با اشاره به اینکه توسعه و گسترش فعالیت های فرهنگی هنری و هنری به عنوان یکی از مهم ترین برنامه ها برای تحقق اهداف پرورشی است، گفت: مدارس ما باید به کارگاهی برای تمرین زندگی تبدیل شوند به این معنا که آنچه در زندگی فردی و اجتماعی نیاز دارید در مدرسه بیاموزید.

اهداف پرورشی در مدارس نادیده گرفته می شود

وی ادامه داد: در مدرسه باید صبوری و مدارا کردن با هم، کمک به همنوع و مواردی از این قبیل را دنبال کنیم که اکنون متاسفانه در مدارس این موارد مورد توجه نیست.

وزیر آموزش و پرورش گفت: برگزاری اینگونه جشنواره‌ها که سالی یک مرتبه برگزار می شود، مراسمی نمادین است و هدف ما صرفا نیاید این اقدام نمادین باشد بلکه باید این موضوع مستمر در استان های مختلف کشور انجام شود.

بطحایی تصریح کرد: حداقل هر هفته چنین مراسمی در مدارس برگزار شود تا مدرسه محیطی برای تمرین زندگی دانش آموزان باشد نه اینکه صرفا دانش آموزان چند فرمول را حفظ کنند.

وی ادامه داد:  تلقی خانواده ها از برنامه های آموزش و پرورشی باید تصحیح شود و یکی از مواردی که مرتبا به مدیران و معلمان فشار وارد می کنند صرفا اهداف آموزشی و آن هم در سطح شناختی است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: متاسفانه امروزه هدف های پرورشی ما کمرنگ شده است و جای اهداف پرورشی را خیلی نادیده گرفتیم.

بطحایی تصریح کرد: آموزش و پرورش مصمم به اصلاح مسیر است تا مدرسه به محلی برای آموزش تمام ساحت های تربیتی تبدیل شود و این امکان ندارد مگر اینکه خانواده ها، اندیشمندان، هنرمندان فرهیخته کمک کنند تا مدارسی سرشار از امید و سرزندگی داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار