رفع کمبود پزشک با ورود پزشکان مهمان به استان همدان

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان از جذب پزشک میهمان به منظور رفع کمبود متخصص در مدیریت درمان تامین اجتماعی همدان خبر داد.

رفع کمبود پزشک با ورود پزشکان مهمان به استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علیرضا صفری،مدیر درمان تامین اجتماعی همدان با اشاره به وضعیت جذب متخصصان در استان گفت: چند سال اخیر با جذب متخصص داخلی، قلب، چشم پزشکی، پوست و زنان، جراحان ارولوژی، گوش و حلق و بینی و پزشکان داروساز و دندانپزشک بسیاری از مشکلات واحد‌های تابعه رفع شده است.

او بیان کرد: کمبود پزشک متخصص به ویژه متخصص رادیولوژی، جراح عمومی، متخصص طب اورژانس، متخصص ارتوپدی و جراح مغز و اعصاب از جمله چالش‌های همیشگی این مدیریت بوده است.

صفری با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری در جذب تخصص‌ها در قالب طرح «پرکیس» یا پزشک میهمان داشته‌ایم گفت: البته همچنان نیاز به جذب پزشک در این تخصص‌ها وجود دارد.

او با بیان اینکه با توجه به ارتقای درمانگاه‌های اسدآباد، تویسرکان و نهاوند به سطح تخصصی این مراکز نیازمند جذب متخصص اطفال، زنان و داخلی هستند تاکید کرد: پیگیری در خصوص جذب متخصص وجود دارد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان گفت: چالش جذب پزشک مسؤول فنی آزمایشگاه و رادیولوژی نیز در درمانگاه‌ها به ویژه در شهرستان‌های تابعه موضوع پروانه بهره‌برداری و دیجیتال کردن تجهیزات تصویربرداری را تحت تاثیر قرار داده است.

او گفت:در ابتدای برنامه حذف دفترچه در مراکز ملکی، جلسات آموزشی و هماهنگی و بازدید‌های نظارتی به منظور رفع ابهامات و چالش‌های اجرایی برگزار شد و به سرعت به وضعیت حذف کامل نسخ دستی رسیدیم.

او بیان کرد: در بخش درمان غیر مستقیم نیز مراکز طرف قرارداد همکاری بسیار خوبی با طرح داشته‌اند و همکاران دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی با تعامل مستمری که با این مراکز داشته‌اند، مشکلات خود را پیگیری و رفع کردند.

مدیر درمان تامین اجتماعی همدان خاطرنشان کرد: از آنجا که حذف دفترچه در مراکز طرف قرارداد به عوامل بسیاری وابسته است و مستلزم وجود زیرساخت‌های لازم در مراکز طرف قرارداد و صدور کارت‌های هوشمند برای بیمه‌شدگان یا استفاده از ظرفیت کارت‌های هوشمند ملی است، تا تحقق کامل اهداف آن فاصله زیادی وجود دارد.

 او با اشاره به اینکه اجرای طرح حذف دفترچه در مراکز ملکی منجر به سرعت و دقت بیشتر در ارائه خدمات درمانی شده و از خطا‌های دارویی و زمان انتظار بیمه‌شدگان کاسته است تاکید کرد: این مهم باعث کاهش تعداد مراجعات برای تعویض دفترچه شده است.

صفری با بیان اینکه در صورت رفع چالش‌هایی نظیر اختلالات احتمالی در سیستم استحقاق درمان، رضایت بیمه‌شدگان از این خدمات افزایش خواهد یافت گفت: با برقراری امکان لینک به تصویر کارت ملی بیمه‌شدگان، کنترل هویت گیرندگان خدمات و پیشگیری از تقلب خواهد شد.

او  در خصوص ارتباط مدیریت درمان تامین اجتماعی با دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: در سال‌های اخیر تعامل سازنده‌ای با سطوح مختلف مسؤولان و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی همدان برقرار بوده و تلاش شده با جلب همکاری بین بخشی، خدمات بهتری به بیمه شدگان ارائه شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان تصریح کرد: حوزه مدیریت بحران و حوادث و فوریت‌ها، اعتبار بخشی و نظارت بر مراکز درمانی، صدور پروانه بهره‌برداری مراکز و استانداردسازی فضا‌های درمانی از جمله عرصه‌های تعامل مدیریت درمان با دانشگاه علوم پزشکی است.

او به وضعیت اعتباربخشی مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی در استان اشاره کرد و گفت: هر دو بیمارستان تابعه استان در آخرین ارزیابی رسمی اعتباربخشی موفق به احراز درجه یک شده‌اند و در ارزیابی‌های مستمر اعتباربخشی نیز همکاران ارزیاب دانشگاه علوم پزشکی، تلاش‌های بیمارستان‌های تابعه در استقرار استاندارد اعتباربخشی را مورد تحسین قرار داده‌اند.

صفری عنوان کرد: در یک دوره از ارزیابی‌های مستمر سال ۹۷ بیمارستان دکتر غرضی ملایر از نگاه ارزیابان بیشترین امتیاز را در بین بیمارستان‌های سطح استان احراز کرده است.

او گفت: سال‌های قبل نیز بیمارستان آتیه موفق به احراز درجه یک مثبت اعتبار بخشی شده و تنها بیمارستان سطح استان است که در تاریخچه فعالیت خود یک دوره رتبه یک عالی را آن هم در سال ۸۳ احراز کرده است.

انتهای پیام/ا

جذب پزشک میهمان در تامین اجتماعی همدان

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.