معاون دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری:

رانندگان دارای بیمه روستائیان نیازی به بیمه تامین اجتماعی ندارند

حمداللهی گفت: طبق قانون تمامی رانندگان بین شهری باید دارای بیمه تامین اجتماعی باشند و تنها مشمولان بیمه روستائیان از این قانون مستثنی هستند.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد حمداللهی، معاون دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری در برنامه پیگیری شبکه خبر درباره شرایط دریافت کارت هوشمند سوخت خودرو‌های حمل ونقل سنگین با اشاره به اینکه سازمان حمل و نقل بین شهری برای رانندگان خود باید شرایطی را فراهم کند گفت: یکی از شرایطی که باید برای رانندگان فراهم شود داشتن بیمه است.

او ادامه داد: داشتن بیمه تامین اجتماعی طبق ماده واحده و قانون خاص رانندگان حمل بار که در سال ۷۹ مصوب شده اجباری است.

حمداللهی توضیح داد: مشمولان صندوق بیمه روستائیان و عشایر ساکن در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر، نیازی به بیمه تامین اجتماعی ندارند.

معاون دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری اظهار کرد: طبق قانون ماده ۳۵ باید تمامی رانندگان دارای بیمه تامین اجتماعی باشند و حق بیمه را پرداخت کنند.


بیشتر بخوانید


حمداللهی یاد آور شد: بیمه تامین اجتماعی رانندگان دارای قانون خاصی است و باید از بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند و افراد دارای بیمه روستاییان و عشایر، خارج از این قانون هستند. تاکنون ۶۴ هزار راننده دارای بیمه روستاییان و عشایر هستند.

گفتنی است، طبق قانون تصویب شده توسط سازمان تامین اجتماعی کلیه رانندگان وسایل حمل و نقل بین شهری مشمول بیمه تامین اجتماعی می‌شوند. رانندگان حمل و نقل و کالا و خدمات بین شهری رانندگان حمل بار و مسافر بین شهری به تمام رانندگان کامیون، کامیونت، اتوبوس، مینی بوس و سواری‌های کرایه گفته می‌شود. بخشی از حق بیمه این افراد از منابع حاصل از یارانه‌ها تامین می‌شود. بخش دیگر آن را رانندگان موظفند بر مبنای درآمدی که همه ساله طبق قانون برای آن‌ها تعیین می‌شود، حداقل سه ماهه به سازمان پرداخت کنند و از مزایای تامین اجتماعی بهره‌مند شوند. همچنین بیمه رانندگان جزو بیمه مشاغل آزاد محسوب می‌ شود و دارای دو نوع برون شهری و درون شهری است. هر کدام بسته به نوع قرارداد و میزان پرداخت حق بیمه مزایای متفاوتی را شامل می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۹:۲۲ ۰۳ تير ۱۳۹۹
چرا رانندگان پایه یکم شامل مشاغل سخت و زیان آور نیستند...
Iran (Islamic Republic of)
یعقوب
۱۲:۴۷ ۰۶ تير ۱۳۹۹
چون همش بیرون شهر سخت کار میکنن و هیچکس پیگیر کاراشون نیست.باید بگم بدبخترین قشر رانندگان ماشین سنگین هستند که بدون وقفه کار میکنن. مسافر کشها هر چند ساعت یه استراحتی دارن.اما کامیونها و بارکشها بدبختن.
آخرین اخبار