سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حقوق معوقه کارمندان و کارگران لرستان پرداخت شود

مسئول کاروان مطالبه‌گری و حفاظت از منابع ملت با بیان اینکه اشتغال و عدم گردش سرمایه در لرستان به یک بحران جدی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  حجت‌الاسلام مهدی حسن‌زاده مسئول کاروان مطالبه‌گری و حفاظت از منابع ملت با بیان اینکه اشتغال و عدم گردش سرمایه در لرستان به یک بحران جدی تبدیل شده گفت: حقوق معوقه کارمندان و کارگران در این استان پرداخت شود.

 حسن‌زاده در دیدار با نماینده، ولی فقیه در لرستان اظهار داشت: این جلسه پیرامون فرمایش سیدالشهدا (ع) که بیش‌ترین تأکید ایشان بر امر به معروف و نهی از منکر بوده برگزار شده‌است.

او افزود: مردم به‌صورت خودجوش، غیرسیاسی و با هزینه‌های شخصی یک کاروان مطالبه‌گری را تشکیل داده‌اند که هیچ عهدی با جریانات سیاسی ندارد و به‌دنبال این است که امید را به جامعه القا کند، جنبش عدالت‌خواهی را قوت دهد و هم‌چنین مساجد را به‌عنوان پایگاه نیرو‌های مطالبه‌گر در استان‌ها و شهرستان‌ها در نظر بگیرد تا مطالبات مردم پیگیری شود.

مسئول کاروان مطالبه‌گری و حفاظت از منابع ملت عنوان کرد: در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی متأسفانه می‌بینیم که برخی از رفتار‌های مسئولان غرب‌زده و اشرافی در شأن انقلاب نیست و این کردار‌ها زمینه ناامیدی را در مردم فراهم کرده‌است.

حسن زاده بیان کرد: تلاش کاروان مطالبه‌گری و حفاظت از منابع ملت این است که از هر شهر و دیاری گذر می‌کند امید را در دل پیر و جوان زنده کند که خوش‌بختانه در این راستا موفق و تأثیرگذار هم بوده‌است، روز گذشته و امروز که در لرستان بودیم در جلسه‌ای با نخبگان استان به بررسی مشکلات و مطالبات استان پرداختیم.

او با اشاره ضرورت پیشوایی امام‌جمعه در بحث مطالبه‌گری، عدالت‌خواهی و کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: با توجه به اینکه اشتغال و عدم گردش سرمایه در استان لرستان به یک بحران جدی تبدیل‌شده ضرورت دارد که به مواردی از قبیل حمایت از سرمایه‌گذاران، اصلاح قوانین، معافیت مالیاتی برای بعضی از شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران پرداخته شود.

مسئول کاروان مطالبه‌گری و حفاظت از منابع ملت خاطرنشان کرد: از امام‌جمعه خرم‌آباد انتظار داریم که در زمینه رسیدگی درست به وضعیت سیل‌زدگان ورود کند کمااینکه به فصل سرما نزدیک می‌شویم و مردم باید مکان مناسبی برای استقرار داشته باشند.

حسن‌زاده اظهار داشت: رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان خرم‌آباد، کرگانه، کهریز و جنوب شهر، تأمین خسارت سیل‌زدگان در حوزه کشاورزی، اصلاح قوانین برداشت آب استان لرستان، ایجاد زمینه صنعتی و آبی‌شدن کشاورزی این استان نیز از مواردی‌ست که باید در لرستان مورد توجه قرار بگیرد.

او با اشاره به لزوم پرداخت حقوق معوقه کارمندان و کارگران استان لرستان افزود: در حاشیه شهر بروجرد ساختمان‌هایی را دیدیم که استاندارد نبودند، پایان کار نداشتند، فاقد فضای سبز بودند، آپارتمان‌های هشت طبقه‌ای را دیدیم که مشکل آسانسور داشتند.

مسئول کاروان مطالبه‌گری و حفاظت از منابع ملت با بیان اینکه در همان محل بروجرد مسجد وجود نداشت، برخی مردم با مشارکت عمومی و همت بسیج آن منطقه توانسته‌بودند یک فضای کوچکی ایجاد کنند که از امکانات حداقلی مثل سیستم صوتی، سرویس بهداشتی و آب بی‌بهره بود، عنوان کرد: در ایام محرم و صفر در خیابان فرش پهن می‌کردند که از نظر امنیتی و تردد ماشین‌ها مناسب نبود.

انتهای پیام/ر

بحران اشتغال در لرستان

برچسب ها: اشتغال ، وزارت کار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.