وقوع ۴۶ مورد حوادث ناشی از کار در لرستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از وقوع ۴۶ مورد حوادث ناشی از کار در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از وقوع ۴۶ مورد حوادث ناشی از کار در این استان خبر داد.

علی آشتاب  اظهار داشت: صیانت از اشتغال و تولید به عنوان یک سیاست اصلی در استان دنبال می‌شود.

وی با اشاره به پیگیری برای رفع مسائل و مشکلات کارگری و کارفرمایی در لرستان، عنوان کرد: در مراجع حل اختلاف استان بیش از ۵۰ درصد دعاوی کارگری را به شکل سازشی حل و فصل کرده ایم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، تاکید کرد: خروجی این سازش منجر به این می‌شود که تجمعات کارگری را در سطح استان نداشته باشیم.

آشتاب با اشاره به اینکه پنج هزار و ۱۸۲ مورد بازرسی ظرف چهار ماه از بنگاه‌های اقتصادی استان داشته ایم، گفت: در پی این بازرسی‌ها حتی یک مورد ارجاع به دادگستری و مقام قضایی را نداشته ایم و نگاه مجموعه بازرسی استان، مشاوره و همکاری است.

وی در ادامه با اشاره به ارائه آموزش‌ها به کارفرمایان و کارگران، گفت: حوادث ناشی از کار در استان ۴۶ مورد بوده و نسبت به گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از ارائه پنج هزار و ۱۸۲ نفر ساعت آموزش بهداشت کار در بنگاه‌های اقتصادی استان خبر داد و افزود: حمایت‌های بیمه بیکاری را از دیگر برنامه‌های خود داشته ایم.

آشتاب، تصریح کرد: ۳۱ تعاونی راکد در استان احیا شده اند، در هفته تعاون نیز ۳۲ هزار و ۸۵۰ میلیون تومان سرمایه گذاری جدید در حوزه تعاون داشته ایم و ۲۰ طرح تعاونی با اشتغالزایی ۲۲۹ نفر در این هفته به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ب

حوادث ناشی از کار در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار