هنگام دندان در آوردن كودكان از ژل هاي بي حسي استفاده نكنيد

یک متخصص اطفال گفت: مصرف ژل هایی که در داروخانه ها به فروش می رسند و بی حس کننده است و مخصوص دندان در آوردن کودکان است توصیه نمی شود.

دکتر منصور بهرامی، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه دندان در آوردن یک پدیده کاملاً طبیعی است گفت: این باور که کودک هنگام دندان در آوردن دچار اسهال، تب یا هر عارضه دیگری می شود از نظر علمی به اثبات نرسیده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: لازم نیست مادران هنگام دندان در آوردن کودکان کار خاصی انجام دهند.

این متخصص اطفال با بیان اینکه مادران به دلیل خارش زیاد لثه به فرزند دندان گیر می دهند گفت: این کار ایرادی ندارد به شرطی که دندان گیر کاملاً تمیز باشد.

دکتر بهرامی استفاده از دندانگیرهای فریزری را صحیح ندانست و گفت: دمای داخل دهان کمی بیشتر از دمای سطح پوست است و بردن جسمی با دمای صفر به داخل دهان که محوطه ای گرم است کاري صحیح نیست.

وی با اشاره به اینکه برخی از مادران هنگام دندان در آوردن کودکان از مسکن استفاده می کنند گفت: استفاده از داروهای مسکن هنگام دندان در آوردن صحیح نیست.

*هنگام بی قراری کودک از دندان گیر معمولی استفاده کنید

دکتر بهرامی تأکید کرد: مصرف ژل هایی که در داروخانه ها به فروش می رسند و مخصوص دندان درآوردن است و به نوعی بی حس کننده است توصیه نمی شود، والدین باید با پدیده عادی دندان درآوردن کودک به سادگی برخورد کنند.

وی گفت: اگر کودکی بی قرارتر از حد معمول است و خارش بیشتری دارد می توان از دندانگیرهای معمولی استفاده کرد.

*مدارا با اسهال کودک هنگام دندان درآوردن

بهرامی تأکید کرد: اگر کودک هنگام دندان درآوردن دچار اسهال شد مادر باید به شیردادن خود ادامه دهد ولی اگر کودک در سنی است که آب میوه و میوه می خورد باید آنها را از برنامه غذایی او حذف کرده و فقط سیب رنده شده و موز را جایگزین سایر میوه ها کرد.

دکتر بهرامی تأکید کرد: اگر کودک غذا خوار است باید ماست و دوغ و ترکیب های برنج را به برنامه غذایی او افزود و اگر شیر خشک می خورد می توان شير خشك معمولی را کمی رقیق تر یعنی به جای غلظت یک پیمانه در 30 سی سی آب را با یک پیمانه در45 سی سی آب تهیه کرد.

وی تأکید کرد: اگر مدت اسهال طولانی شد نباید شیر رقیق به کودک داد، زیرا اسهال او خوب می شود اما کودک دچار سوء تغذیه می شود./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran, Islamic Republic of
ناشناس
۱۶:۳۱ ۰۷ مهر ۱۳۹۶
آخه فرزندم ساکت نمی شینه
Iran, Islamic Republic of
ارش
۰۰:۴۶ ۱۰ تير ۱۳۹۶
عالی چی بود بابا ...نوزاد از درد و گریه نمی‌خوابه...راهکار چیه ؟ چی بخوره و نخوره یا اسهال چیه ..
Iran, Islamic Republic of
ناشناس
۱۴:۴۷ ۰۱ تير ۱۳۹۶
ممنونم از راهنماییتون
Iran, Islamic Republic of
ناشناس
۱۴:۴۷ ۰۱ تير ۱۳۹۶
ممنونم از راهنماییتون
Iran, Islamic Republic of
زهره
۲۳:۱۶ ۱۶ فروردين ۱۳۹۶
عالی بود تشکر از راهنمایی توم
Iran, Islamic Republic of
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
عالی بود تشکر
آخرین اخبار