احمد نجفی بازیگر پیشکسوت و تهیه کننده سینما،تئاتر را منطقه ای آزاد برای نشان دادن خلاقیت و استعداد هنرمندان دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛این بازیگر و تهیه کننده سینما  با اشاره به اهمیت و جایگاه تئاتر متذکر شد:«هنرهای تصویری، دیداری و شنیداری ارتباطی تنگاتنگ و نزدیک با هم دارند و یک پیوستگی میان آنها وجود دارد. در این دو سه ساله اخیر خیلی از بزرگان بازیگری سینما وارد صحنه تئاتر شده اند و نباید در این مورد دارای تنگ نظری باشیم که چرا سینمایی ها به تئاتر آمده اند. اصلا اعتقادی به نگاه خط کشی شده و ایزوله گونه درهنر ندارم زیرا باعث محدویت می شود. باید اجازه بدهیم توانایی ها و استعدادها خودشان را در عرصه های مختلف نشان بدهند.»
وی افزود:«برای مردم نکته مهم دیدن چهره های محبوب در صحنه تئاتر است و باید به قضاوت مردم احترام بگذاریم و مدام بین تئاتری - سینمایی خط کشی نکنیم. تئاتر منطقه آزاد برای نشان دادن خلاقیت وابراز شایستگی است و درب سینما همیشه در هر مقطعی به روی جامعه تئاتری باز بوده و با آغوش باز از آنها استقبال کرده است.»
این بازیگر ضمن اشاره به قدمت هزاران ساله تئاتر گفت:« تئاتر هنری اصیل و با ریشه است و سینما یک هنر مدرن که عمرش به صد سال می رسد.»
این عضو شورای عالی سینما با اشاره به جایگاه غیر قابل انکار جشنواره تئاتر فجر بر رشد تئاتر کشور عنوان کرد:« برگزاری جشنواره موید تلاش یک ساله جامعه تئاتری است که در کنار هم و با رقابت با نمایش های خارجی، چشم انداز تئاتر را در طول یک سال در معرض دید مخاطبان قرار می دهند.»
نجفی ضمن ابراز علاقه اش برای دیدن نمایش های جشنواره تئاتر فجر گفت:«خیلی علاقه دارم در سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر ضمن دیدن اجراها، شاهد فضای جشنواره و نحو عملکرد هنرمندان قرار بگیرم. البته امسال قرار بود نمایشی را تولید کنم که برخی از دوستان تئاتری شمشیر را از رو بستند و موانعی ایجاد کردن که این کار مهیا نشد. اما معتقدم تعامل و ارتباط جامعه سینما و تئاتر ضامن پیشرفت هنر کشور است.»
یادآوری می شود سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری "رحمت امینی" از تاریخ 5 تا 22 بهمن سال جاری در تهران و استان های البرز، گلستان، کرمانشاه، لرستان و خراسان شمالی برگزار می‌شود./ه
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار