استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان‌جنوبی از نظر منابع و مصارف بانکی در وضعیت مطلوبی قرار ندارد از این رو بانک‌های استان باید ضمن تسهیل روند دریافت تسهیلات رفع مشکلات مردم را در اولویت کارهای خود قرار دهند.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان‌جنوبی، قهرمان رشید در جلسه شورای بانک‌های استان اظهار داشت: با توجه به مهلت اندک باقی مانده تا پایان سال مدیران بانک‌ها پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهند و ضمن کمک به ستاد تنظیم بازار تمهیداتی اتخاذ کنند تا مردم در ایام پایانی سال با مشکل عدم نقدینگی مواجه نشوند.
وی وضعیت اقتصادی کشور در شرایط فعلی را شرایط خاصی عنوان کرد و افزود: عده‌ای به دنبال این هستند تا شرایط را نامطلوب جلوه داده و نارضایتی ایجاد کنند که مدیران بانک‌ها باید ضمن رصد کردن دقیق این مسائل هرگونه مشکلی را انعکاس دهند تا نسبت به رفع آنها برنامه‌ریزی و اقدام لازم صورت گیرد.
استاندار خراسان جنوبی رضایت مردم را شرط اعتماد آنها دانست و افزود: با توجه به برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سال جاری مدیران بانک‌ها باید اقدامات لازم را انجام دهند تا رضایت مردم فراهم شود و البته که رضایت مردم منحصر به زمان انتخابات نباید باشد و مسئولان و مدیران وظیفه همیشگی‌شان انجام خدمات صادقانه به مردم و جلب رضایت آنان است.
رشید با اشاره به اینکه بانک‌ها هیچ سفارش و توصیه‌ای را از هیچ‌کس قبول نکنند، گفت: با توجه به وضعیت فعلی استان بانک‌ها باید از صنایع خرد و سرمایه‌گذاری‌های کوچک نیز حمایت کنند تا بتوان اقتصاد استان را بهتر ساماندهی و مدیریت کرد.
وی خاطرنشان کرد: کمیته‌ای به زودی به ریاست معاونت برنامه‌ریزی استانداری خواهیم گذاشت تا ضمن بررسی مشکلات موجود نسبت به رفع آنها نیز تصمیمات لازم اتخاذ شود.
استاندار خراسان جنوبی جمع‌آوری منابع بانکی را امری مهم در توسعه اقتصادی استان دانست و تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی استان باید وظایف خود را در قبال بانک‌ها به انجام برسانند تا بتوان به وضعیت بهتری در این زمینه دست یافت.
رشید، کمک به واحدهای تولیدی که دارای مشکلات نقدینگی هستند را در اولویت کاری بانک‌ها دانست و گفت: پروسه دریافت این تسهیلات نباید آنقدر طولانی شود که نارضایتی را به دنبال داشته باشد.
وی، نقش صدا و سیما را در فرهنگ‌سازی در زمینه خدمات و فعالیت بانک‌ها بسیار مهم دانست و افزود: صدا و سیمای استان باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند تا بانک‌ها بتوانند ضمن معرفی خود به ارائه خدمات و فعالیت‌های خود به مردم بپردازند چرا که این امر اعتماد عمومی را به دنبال خواهد داشت.
استاندار خراسان‌جنوبی به اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها در استان به‌عنوان یک طرح بزرگ اقتصادی اشاره کرد و افزود: ماهانه 33 میلیارد تومان یارانه نقدی در استان پرداخت می‌شود که منبع مهمی برای سرمایه‌گذاری در بانک‌ها محسوب می‌شود./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.