سنین نوجوانی شایعترین زمان ابتلاء به بیماری قوز قرنیه

بر اساس اعلام مرکز تحقیقات چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد سنین نوجوانی شایعترین زمان ابتلاء به بیماری قوز قرنیه به شمار می رود.

 

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، اين بيماري که موجب مخروطی شدن قرنیه می شود در نوجوانان و حدود سن بلوغ شروع شده و طي هفت الی هشت سال پيشرفت كرده و بعد تقريباً ثابت باقي مي ماند ، گرچه اين زمان ممكن است تغيير كند . رشد و پيشرفت اين بيماري ممكن است ناگهاني يا تدريجي باشد و معمولاً بين 10 تا 30 سالگي شايعتر از بعد از 30 سالگي مي باشد.

سابقه خانوادگی ، آسیبهای ناشی از لنزهای سخت تماسی ، مالشهای مکرر چشم به دنبال بیماریهای آلرژیک چشمی ، ایجاد بیماریهای زمینه ای از جمله عوامل ابتلاء به بیماری قوز قرنیه به شمار می رود .

بر اساس اعلام مرکز تحقیقات چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد این بیماری در مرحله نهفته هيچ علامت باليني ظاهري ندارند ، جز اينكه تغييرات مكرري در شماره عينك آنها پديد مي آيد كه به صورت نزديك بيني و آستيگماتيسم منظم يا نامنظم متوسط تا شديد بروز مي كند .

در كاهش ديدي كه با عينك به سختي اصلاح شود يا قابل اصلاح نيست،تغییر سریع میزان آستیگماتیسم و آستیگماتیسم نامنظم بدون هیچ سابقه جراحی تشخيص قوز قرنيه يا كراتوكونوس مي باشد .

در ابتدا ديد بيماران با عينك اصلاح مي شود، اما چنانچه آستيگماتيسم و نزديك بيني بيماران بدتر شود ، ممكن است لنزهاي تماسي براي اصلاح عيوبي كه با عينك قابل اصلاح نيست لازم باشد . اما ممكن است استفاده از لنزهاي تماسي براي بيمار قابل تحمل نباشد يا با لنز تماسي ديد بيمار اصلاح نشود كه تكنيكهاي جراحي در اين موارد توصيه مي شود./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار