عضو مرکز تحقیقات روانپزشکی و علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام پیاده روی و داشتن روابط اجتماعی مناسب را در پیشگیری از بروز آلزایمر در میانسالی موثر دانست .

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، دکتر نغمه مخبر با اشاره به اینکه آلزایمر شایعترین شکل زوال مغز در میان سالمندان به شمار می رود و در بخش های از مغز که تفکر ، حافظه و زبان را کنترل می کند ایجاد اختلال می کند اظهار داشت : نگه داشتن کلسترول و چربی و قند خون در حد طبیعی ، داشتن فشار خون نرمال ،تعاملات اجتماعی و روحیه خوب نقش مهمی در مبارزه با آلزایمر دارد .

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تغذیه مناسب را از دیگر راهکارها در پیشگیری از این بیماری عنوان کرد و اظهار داشت : سالمندانی که روزانه دو تا سه بشقاب سبزی و میوه از جمله گل کلم ، سیب زمینی ، پرتقال ، سیب، تربچه مصرف می کنند 40 درصد کمتر از هم سن سالانشان به فراموشی دچار می شوند .

فلوشيپ نوروسايکياتري با گرايش روانپزشکي سالمندان با اشاره به اینکه به طور کلی با افزایش سن احتمال فراموشکاری بیشتر می شود خاطر نشان کرد : اگر سالمندان اسامی افراد را دائما فراموش می کنند و یا فکر می کنند حافظه شان روز به روز ضعیف تر می شود و یا اگر در روند طبیعی زندگی شان اختلال به وجود آمده و نمی توانند کارهای روزمره را به تنهایی انجام دهند باید به پزشک مراجعه کنند .

عضو مرکز تحقیقات روانپزشکی و علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گوش کردن به اخبار رادیو و تلویزیون ، مطالعه کتاب ، یاد گرفتن مطلب جدید به طور روزانه ، مرور و یادآوری اتفاقات ومسائل روزهای گذشته ، حل جدول ، از جمله راهکارهای تقویت حافظه در افرادی که مبتلا به آلزایمر شده اند به شمار می رود ./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار