بخش آهنگسازی از جمله بخش هایی بود که همواره حاشیه های مختلفی از جمله قوی نبودن این بخش را به همراه داشت،اما خوشبختانه در دو سال اخیر این روند بهبود یافته به گونه ای که می توانیم به آینده نسل جوان خوشبین باشیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ آذرهاشمی عضو هیات انتخاب بخش آهنگسازی با موضوع دستاوردهای انقلاب با اعلام این مطلب گفت: با توجه به آثار ارسالی به جشنواره موسیقی فجر و همچنین مسئولیتی که در سالهای دیگر داشتم، باید بگویم که جوانان در مسیر خوبی حرکت می کنند و باید به این روند امیدوار بود.
این هنرمند با اشاره به اینکه ايجاد بخش پایان نامه ها در دوره گذشته جشنواره موسيقي فجر يك امر مثمرثمر و ارزشمند بوده، تصریح کرد:بواسطه اینکه دکتر ریاحی دبیر جشنواره موسیقی یک چهره آکادمیک هستند و در دانشگاه حضور دارند، همواره موضوعات دست نخورده که در ارتباط با جوانان است به جشنواره می آوردند و این موضوع هر ساله در حال شکوفا شدن است.
وی افزود:برای یک دانشجوی هنر و موسیقی به سرانجام رساندن پایان‌نامه یکی از سخت ترین مراحل دانشگاهی است؛به گونه ای که این بخش همیشه مورد بی توجهی و بی مهری قرار گرفته‌است.
این نوازنده سنتور در ادامه صحبت های خود خاطرنشان کرد:امید است این روند به زودی در جشنواره نهادینه شود.
آذر هاشمی با تاکید بر این موضوع که جشنواره به جوان ها تعلق دارد،افزود: اشتیاق جوانان در چند سال اخیر باورنکردنی بود و بر خلاف عقیده بسیاری که می گویند موسیقی ما در حال نابودی است باید بگویم که به زودی شاهد به منصه ظهور رسیدن چهره های شاخص هستیم.
وی در پایان گفت:به اعتقاد من موسیقی و به طور کل هنر این مملکت به جایی رسیده که می توان در انتظار آثار خوب بود؛فقط باید به جوانان میدان دهیم و امکانات لازم را در اختیار آنها قرار دهیم.

بیست و هفتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به دبیری دکتر حسن ریاحی 24 تا 30 بهمن ماه در تهران، شیراز، کرج، قزوین، یاسوج و گرگان برگزار می شود./ه
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار