رييس کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي گفت: تکميل طرح هاي نيمه تمام فولادي بايد از اولويت هاي دولت در راستاي توسعه صنعت فولاد باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ حسين هاشمي در دومين همايش چشم انداز صنعت فولاد و معدن ايران گفت: کارخانه هاي فولاد يک کشور در مرحله اول بايد تأمين نياز داخلي را در دستور کار قرار دهند و سپس به صادرات محصولات خود بيانديشند.

وي ارتقا فن آوري در صنعت فولاد را از الزامات اين بخش در زمان هدف مندي يارانه ها عنوان کرد و ادامه داد: تکميل و تقويت صنايع بالادستي و پايين دستي فولاد توسعه اين صنعت و شکوفايي اقتصاد کشور را به دنبال خواهد داشت.

هاشمي با بيان اينکه 65 درصد تجهيزات صنايع فولاد در داخل کشور ساخته مي شود، اظهار داشت: صدور خدمات فني و مهندسي در بخش فناوري فولاد در آينده اي نزديک بايد در دستور کار دولت قرار گيرد.

رييس کميسيون صنايع و معادن مجلس تأمين مواد اوليه و فراهم کردن زير ساخت هاي لازم در بخش فولاد را ضروري دانست و افزود: به منظور تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه و سند چشم انداز در بخش فولاد بايد طرح هاي نيمه تمام فولادي هر چه سريعتر راه اندازي شده و مواد اوليه توليد به طور کامل تأمين شود.

هاشمي با بيان اينکه قانون اصلاح قانون معادن زمينه حضور بخش خصوصي در حوزه معدن و صنايع معدني به خصوص صنعت فولاد را فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: سرمايه گذاري در بخش توليد سنگ آهن و فرآوري اين محصول به توسعه صنعت فولاد کمک مي کند./ق2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار