معاون وزير راه و شهرسازي و رييس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي از تبديل محورهاي شرياني كشور به آزادراه به عنوان راهكار اين وزارتخانه براي توسعه حمل و نقل ترانزيت در كشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ شهريار افندي زاده در جريان بازديد از پايانه مرزي سرخس با اعلام اين مطلب افزود: ايران به دليل قرار گرفتن در مسير ارتباطي آسيا و اروپا از منظر ترانزيت در جايگاه منحصر بفردي در منطقه قرار گرفته و مسير ايران براي ارتباط دو قاره مقرون به صرفه ترين مسير به حساب مي آيد.

وي گفت: بر همين اساس از سه سال گذشته با فعال شدن كارگروه ترانزيت، فعاليت هاي ويژه اي براي توسعه امكانات و زيرساخت هاي ترانزيت كالا در كشور به اجرا در آمده است.

افندي زاده در ادامه تبديل محورهاي اصلي كشور به آزادراه را از مهمترين اين اقدامات عنوان كرد و ادامه داد: كشور در حال حاضر داراي 2000 كيلومتر آزادراه است و 500 كيلومتر آزادراه نيز در حال احداث و يا انجام مراحل مطالعاتي است.

رييس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي افزود: در ده ماهه اول امسال 82 ميليون و 9 هزار تن جابجايي كالا در كشور انجام شد كه در اين بين بخش جاده اي 9/8 درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال قبل داشت. همچنين سالانه 900 ميليون جابجايي مسافر نيز در جاده هاي كشور انجام مي شود كه نشان از اهميت ارتقاء وضعيت راه هاي كشور دارد.

معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به وجود 4 پايانه مرزي فعال در استان خراسان رضوي گفت: اين پايانه ها در سطح كشور جزو برترين پايانه هاي فعال در ترانزيت شناخته مي شوند و در اين بين پايانه مرزي دوغارون رتبه اول كشور در صادرات كالا را به خود اختصاص داده است. برهمين اساس توجه ويژه به توسعه و بهسازي محورهاي ترانزيتي خراسان رضوي از مهمترين برنامه هاي كارگروه ترانزيت محسوب مي شود.

افندي زاده در خصوص حمايت از تكميل بزرگراه هاي ترانزيتي استان نيز افزود: تمام محورهاي ترانزيتي كشور شرياني اعلام شده تا امكان استفاده از اعتبارات مربوط به راه هاي شرياني در جهت احداث بزرگراه هايي همچون مشهد- تايباد- دوغارون و مشهد- سرخس ايجاد شود./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار