رودهن/ مدیرکل امور روستایی استانداری تهرا ن؛

100 دستگاه خودروی جمع آوری زباله به مناطق روستایی تهران تخصیص یافت

مدیرکل امور روستایی استانداری تهران گفت: 100 دستگاه خودروی جمع اوری زباله به مناطق روستایی استان تهران اختصاص می یابد.

حمید اردوخانی در گفت ‏وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: این تعداد خودروی حمل زباله، هفته آینده تحویل مناطق روستایی استان تهران می‏شود.

وی ادامه داد: بدین ترتیب، مراکز دهیاری فاقد ماشین‏آلات حمل زباله نواحی مختلف استان تهران از این خودروها بهره‏مند می‏شوند.

اردوخانی اضافه کرد: این مهم در مراسمی با حضور مسئولان امر محقق و یگان خودرویی جمع‏آوری زباله‏های نواحی روستایی تکمیل می‏شود.

مدیرکل امور روستایی استانداری تهران با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته به این طرح خاطر نشان کرد: برای خرید این تعداد خودرو، اعتباری بالغ بر 3.5 میلیارد تومان صرف شده است.

وی پیرامون نحوه واگذاری ادوات جمع‏آوری و حمل زباله به نواحی روستایی فاقد دهیاری خاطر نشان کرد: مناطق روستایی فاقد دهیاری دارای جمعیتی بیش از 180 نفر برای سود جستن از این امکان باید درخواست خود را به دستگاه‏های بالادستی ارائه دهند.

اردوخانی با اشاره به نقش پررنگ دهیاری‏ها در مناطق روستایی گفت: در حال حاضر و بر اساس قوانین موجود بهترین مدیران روستایی، دهیاران هستند.

مدیرکل امور روستایی استانداری تهران ادامه داد: این مدیران روستایی می‏توانند علاوه بر اعتبارات استانی، بودجه‏های محلی را نیز جذب و در بخش‏های خدماتی و عمرانی روستا هزینه کنند.

وی افزود: به عنوان دیگر روش پیشنهادی می‏توان از ظرفیت بخشداری‏های مناطق مختلف استان تهران برای واگذاری خودروهای جمع‏آوری و حمل زباله استفاده کرد.

اردوخانی تصریح کرد: بدین ترتیب می‏توان با واگذاری کامیونت‏های جمع‏آوری زباله به طور تجمیعی، نزدیک به 10 روستای همجوار را پوشش خدماتی داد./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.